Sökning: "Brand Image"

Visar resultat 11 - 15 av 1114 uppsatser innehållade orden Brand Image.

  1. 11. Aligning Two Perspectives : A Case Study on how EF can Develop the Internal Marketing with their Brand Ambassadors

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Nellie Sjösten; Lisa Ullman; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Internal marketing is crucial for the company's employees to make the business more successful. One appliance to prosper the business is through brand ambassadors. Using brand ambassadors, the company can increase its trust, brand image, and more essential segments. LÄS MER

  2. 12. Hur framställs gärningspersoner beroende på kön? : En kritisk diskursanalys av hur svensk dags- och kvällspress porträtterar gärningspersoner utifrån ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbete

    Författare :Ida Larsson; Elin Persson; [2023]
    Nyckelord :gender theory; feminists’ theory; critical discourse analysis; Aftonbladet; Expressen; Svenska Dagbladet; Dagens Nyheter; genusteori; feministisk teori; kritisk diskursanalys; Aftonbladet; Expressen; Svenska Dagbladet; Dagens Nyheter;

    Sammanfattning : Utifrån kritisk diskursanalys som metod och tillvägagångssätt har denna studie analyserat hur de rikstäckande nyhetstidningarna Aftonbladet, Expressen, Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter porträtterar och beskriver kvinnan respektive mannen som gärningsperson med genusperspektivet som utgångspunkt. Studien har genomförts genom en jämförande analys av nyhetsartiklar utifrån två kända rättsfall, mordet i Arboga med Johanna Möller och Mohammad Rajabi samt styckmordet i Karlskrona med Anatoliy Pettersson och Leonard Höglind som gärningspersoner. LÄS MER

  3. 13. Sustainability Content on Social Media Marketing with a B2B Perspective : A qualitative multiple case study on sustainability in social media marketing in the global manufacturing industry

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexander Nordström Käll; Jonas Nyman; [2023]
    Nyckelord :B2B; Social media marketing; Sustainability; Relationship marketing; Trust-commitment;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how sustainability can be used in social media marketing to create trust and commitment in B2B relationships with all stakeholders.  Method: Multiple case study with an abductive approach, data collection through nine semi-structured interviews and several sources of secondary data. LÄS MER

  4. 14. The Power of trust : Exploring what influences consumer trust in environmental sustainability claims.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Caesar Friberg Jonsson; Anton Barrklint; Max Åkerberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Environmental sustainability claims refers to communications made by companies about their improved environmental performance. Improved environmental performance can for example be a company claiming to emit less carbon dioxide or climate compensating the consumer's purchase. LÄS MER

  5. 15. Role of CSR and Brand Image : A qualitative study on IKEA

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Arefa Islam; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; Brand; Brand Image; Purchase intention.;

    Sammanfattning : Purpose                                                           The primary objective of this study is to make     theoretical advancements and practical insights for companies aiming to strengthen  enhance their brand image through the implementation of CSR initiatives.. LÄS MER