Sökning: "Brand Manager"
Visar resultat 11 - 15 av 111 uppsatser innehållade orden Brand Manager.
11. Bridging the gap: An exploration into how NFTs can be used as a tool for brand management
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to explore the usage of NFT’s in branding through the introduction of a framework that explores the correlation between the practical benefits for the NFT user and Brand Awareness or Brand Loyalty for the Brand. Methodology: To fulfill the papers’ purpose we conducted a literature review and a qualitative study exploring four different cases; NBA, J. LÄS MER
12. Addressing financial gender (in)equality with advertisements - A no or a go? : A qualitative study on how the commercial bank DNB's use of femvertising influences female consumers and their image of the brand
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Whilst gender equality has moved forward in recent years in Scandinavian countries like Norway and Sweden, there are still significant financial gaps between the genders. According to several scholars, women tend to invest less than men, which leads to consequences such as women having less financial capital wealth and lower pensions. LÄS MER
13. Arbetsgivarvarumärke – en kvalitativ studie offentlig sektor : Upplevelsen av arbetet med arbetsgivarvarumärket inom en kommunal äldreomsorgsförvaltning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Tidigare forskning menar på att det gynnar en organisation att börja arbetet med ett arbetsgivarvarumärke internt, att erbjuda befintliga medarbetare betydande attribut och på så vis uppfattas som autentisk, attraktiv och unik. Detta i sin tur skapar ambassadörer för organisationen och ett gott rykte som arbetsgivare vilket attraherar potentiella medarbetare (Backhaus & Tikoo, 2004; Lundkvist, 2015; Maxwell & Knox, 2009). LÄS MER
14. Vad anser sjuksköterskor vara en attraktiv arbetsgivare? : En kvalitativ intervjustudie om hur arbetsgivare inom vård och omsorg kan stärka sitt arbetsgivarvarumärke
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Sveriges Kommuner och Regioner samt Statistikmyndigheten (SCB) prognostiserar att det kommer råda brist på sjuksköterskor i framtiden. Behovet av att förbättra kompetensförsörjningsarbetet finns och ett sätt är att sträva mot att bli en attraktivare arbetsgivare med ett starkare arbetsgivarvarumärke. LÄS MER
15. WHAT ARE THE INTERNAL REASONS FOR BRAND IDENTITY EROSION?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: To explore why brands lose control over their identity due to internal actions or lack of actions when needed. The paper examines the key elements brands should focus on internally to prevent brand identity erosion which can negatively impact brand performance. LÄS MER