Sökning: "Brand Personality"

Visar resultat 6 - 10 av 206 uppsatser innehållade orden Brand Personality.

  1. 6. Does one's cultural background make a difference? : Exploring motivations for consumer engagement on social media

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Helena Vahnberg; Yara Jallad; [2023]
    Nyckelord :consumer engagement; social media; uses and gratification theory; consumers online brand-related activities;

    Sammanfattning : Background: Social media has become a crucial aspect of individuals lives and it has provided businesses with a unique opportunity to connect with their customers. Instagram has grown to become one of the most widely used social networking sites in the world and there is a diversity of motivations of why consumers choose to engage with brand-related content on social media. LÄS MER

  2. 7. Varumärkeslojalitet inom hotellbranschen : En kvalitativ studie på svenska fritidsresenärer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Bjälvestrand Ida; Saga Forsman; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Hotel Industry; Brand Trust; Brand Image; Consumer Satisfaction; Perceived Value; Varumärkeslojalitet; hotellindustrin; varumärkestillit; varumärkesimage; kundnöjdhet; upplevt värde;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the study is to examine which factors affecting hotel brand loyalty among Swedish leisure- travelers are the most central. Previous studies regarding hotel brand loyalty are lacking on the Swedish market, and therefore a research gap has been identified. LÄS MER

  3. 8. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna von Szalay; Vendela Nygren; [2023]
    Nyckelord :Rebranding; brand personality; brand strategy; Aaker; beverage industry; Trocadero; Rebranding; varumärkespersonlighet; varumärkesstrategi; Aaker; dryckesindustrin; Trocadero;

    Sammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER

  4. 9. Brand Personality Analysis of a Sports Manager

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Victor Brendelökken; Hamza Saadi; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 10. För vissa är det en klocka, för andra är det ett märke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Lindqvist; Ludwig Pettersson; Eddie Sun Wang; [2023]
    Nyckelord :Engagement; low-high involvement; Personality; identity; interest; Symbolic consumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : This report explores the dynamics of consumer behavior, with a particular focus on brand loyalty and engagement. Through qualitative interviews with five participants, the study examines how individuals’ characteristics, such as background, interests, and lifestyle, influence their relationship with brands. LÄS MER