Sökning: "Brand Platform"
Visar resultat 21 - 25 av 248 uppsatser innehållade orden Brand Platform.
21. #Fyp: Dåliga Nyheter med Krimtema : En studie om nyhetsurval och nyhetsvärdering på TikTok
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : Aftonbladet, Expressen and TV4 Nyheterna are the largest Swedish news media on TikTok, and this essay focuses on how these media outlets evaluate news and what the news selection looks like on the platform. We proceeded from the theory of commercialization, news evaluation and agenda setting in combination with previous research on news evaluation and news selection on social media to answer our questions. LÄS MER
22. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER
23. Sentiment Analysis for Talent Attraction
Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen; Lunds universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : The reputation of a company on employer review platforms can have a significant impact on its ability to attract talented workers. Companies use sentiment analysis to learn how their employer brand is perceived online. LÄS MER
24. Störande. Är det en definition?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this thesis is to study and analyze how adolescents and young adults experience advertising on YouTube. We have through qualitative interviews studied our respondents' self-experienced attitudes towards video-ads and influencer marketing, and how this may affect their YouTube consumption and/or their propensity to buy the advertised products or services. LÄS MER
25. SNUS ELLER GODIS
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to examine how young people experience the marketing and brand of VELO, a tobacco-free snus company based in Sweden. This from an ethical perspective, but also how it correlates to their use of the plattform Instagram, VELO’s primary marketing platform, and the use of influencers to promote the white portions. LÄS MER