Sökning: "Brand Resonance Pyramid"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Brand Resonance Pyramid.

  1. 1. Building Brand Equity in B2B Service Industry : Examination of the Servbrand Framework in Logistics Industry

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Oğuzhan Bilgili; Dilara Fulya Egesoy; [2021]
    Nyckelord :brand equity; logistics branding; industrial branding; service branding;

    Sammanfattning : This study investigates a debatable subject of branding; building brand equity in industrial service markets, particularly within the logistics service industry. The extant literature provided many brand equity models, the brand resonance pyramid being the most predominant one. LÄS MER

  2. 2. A lifestyle brand in the food industry - a low engagement product in a green consumption society.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Nolte; Hanna Meinl; Linda Nyberg; [2018]
    Nyckelord :Kommunikation; lågengagemangsprodukt; högengagemangsprodukt; marknadskommunikation; grön konsumtion; trender; hållbarhet; Brand Community; livsmedelsindustrin; livsmedelsprodukter; funktionell konsumtion; symbolisk konsumtion; funktionellt behov; symboliskt behov; ompositionering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att, med hänsyn till den gröna konsumtionen, undersöka vilka medel livsmedelsföretag kan arbeta med för att ompositionera sitt varumärke. Med syfte att få lågengagemangsprodukter att generera ett högre engagemang hos konsumenten utan att förändra den befintliga produkten. LÄS MER

  3. 3. Tillitsaspektens roll vid skapandet av varumärkeskapital - En kvantitativ studie om modevarumärken online

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristina Carlsson; Amanda Larsson; Leyla Larsson Sala; [2013]
    Nyckelord :Brand Equity; Trust; Fashion; Online; Brand Resonance Pyramid; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel Tillitsaspektens roll vid skapandet av varumärkeskapital – en kvantitativ studie om modevarumärken online. Seminariedatum 2013-01-17 Kurs FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare Kristina Carlsson, Amanda Larsson & Leyla Larsson Handledare Clara Gustafsson Nyckelord Varumärkeskapital, Tillit, Mode, Online, Brand Resonance Pyramid. LÄS MER