Sökning: "Brand Strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 721 uppsatser innehållade orden Brand Strategy.

  1. 1. Creating time, over time - A study of marketing, artificial intelligence, efficiency and value creation

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Hanna Källström; [2019-07-03]
    Nyckelord :Marketing procurement; discourse theory; value creation theory; artificial intelligence; branding;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. A Guideline for Conducting Form Analysis of Branded Products : The Development of a Design Guideline Framework for Product-Producing Companies in a Brand Management Context

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Maskinkonstruktion; Linköpings universitet/Maskinkonstruktion

    Författare :Oskar Castillo Ellström; Tomas Andersson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis presents the research and development of a framework for creating design guidelines, aimed towards product-producing companies as a part of a brand extension strategy. The thesis answers two research questions: RQ1: What strategies could be used to analyze visual form and product design as a part of a brand extension strategy for a product-producing company? RQ2: How can an existing visual brand identity be utilized during the product development process and redefined for new product categories? The thesis is divided into a literature review and a case application of the presented theories on a real-world product development process. LÄS MER

  3. 3. Rebranding med företagsarvet i beaktning : en balansgång mellan tradition och innovation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Nyberg; John Örngård; Max Hedlund; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; brand heritage; brand identity; tradition; innovation; Rebranding; brand heritage; varumärkesidentitet; tradition; innovation;

    Sammanfattning : I den allt mer föränderliga modeindustrin blir det vanligare att företag väljer att rebranda sig för att upprätthålla relevans på marknaden. Rebranding kan innebära allt från subtila visuella förändringar till mer omfattande processer som att ändra en hel företagsstrategi. LÄS MER

  4. 4. Remanufacturing business model experimentation in fashion and textiles : Learnings from a pilot project.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Caroline Hoehn; Laetitia Muriel Herzog; [2019]
    Nyckelord :Business Model Experimentation; Business Model Innovation; Circularity; Remanufacturing; Value Theory;

    Sammanfattning : Adapting a circular system through business model experimentation can generate profit and sustainable growth for fashion firms. Business model experimentation explores novel opportunities to be at the forefront of transforming existing markets. LÄS MER

  5. 5. Are limited editions limited to products?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lara Kristina Siebert; Frida Andersson; Carla Paladines Martinez; Johanna Allard; [2019]
    Nyckelord :limited edition; service; Visit Sweden; Finnair; Lund University; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of this paper is to explore whether service can be implemented as limited edition in order to strengthen the brand and to drive business. Methodology/Approach: This research is based on a qualitative approach with a multi case study analyzing Visit Sweden, Finnair and Lund University. LÄS MER