Sökning: "Brand associations"

Visar resultat 1 - 5 av 298 uppsatser innehållade orden Brand associations.

  1. 1. Marknadsföring i fotbollsvärlden. En studie som fördjupar sig i samspelet mellan klubbar och fotbollsspelares varumärken

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Thijssen; Gabriel Ferriere; [2024-01-23]
    Nyckelord :Brand; Brand image; Branding theory; Celebrity endorsement theory; Emotional branding theory; Fan loyalty; Star player;

    Sammanfattning : In the world of football, the divide between Swedish clubs and the international competition has only increased in recent years. The financing of a club is a big part of its competitive force, with the transfer market being an important aspect in having a successful club and assembling a strong squad. LÄS MER

  2. 2. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  3. 3. Hennessy to Henny: Brand Hijacking

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moboluwarin Owoturo; Ida Xing Fredmark; Dimitra Papangeli; [2024]
    Nyckelord :Hennessy; brand heritage; luxury brand; brand positioning; luxury positioning; brand associations; hip hop; 2Pac; USA; cognac; LVMH; Business and Economics;

    Sammanfattning : This master case study delves into Hennessy's strategic efforts to dissociate itself from associations with the US hip hop community during the 1990s to the early 2000s in order to reclaim control over their brand. Authored by three master's students, the case study teaching notes provides insights of how students can solve the case of Hennessy's branding challenges and learn from the the innovative strategies Hennessy employed to overcome them. LÄS MER

  4. 4. The Role of Branding Strategy During Internationalization: Insights From A Multiple Case Study

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aliaa Abbas; Asma Mohamoud; [2023-06-28]
    Nyckelord :Brand awareness; Brand recognition; Brand recall; Brand equity; Brand identity; Brand association; Top-Of-Mind; Internationalization; See-Think-Do;

    Sammanfattning : Internationalization is a key growth strategy for companies, with branding playing a crucial role in differentiation and global recognition. Multiple studies have highlighted the importance of brand strategies in internationalization and their influence on consumer choice and behavior. LÄS MER

  5. 5. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Mohn; Hedda Seebass Svensson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; differentiering; kändisar; retorik;

    Sammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER