Sökning: "Brand equity"
Visar resultat 11 - 15 av 546 uppsatser innehållade orden Brand equity.
11. How Influential Are They? An explorative study into the relationship between consumer-based brand equity and influencer endorsements.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Purpose: This paper aims to explore the relationship between an influencer’s endorsement of a brand and the subsequent brand’s equity within a consumer’s mind. Research Question: How will an influencer endorsement influence a consumer’s brand equity? Design, Methodology, and Approach: The authors of this paper used a qualitative approach, inductive structure. LÄS MER
12. FIFA - The Ugly Game : En kvantitativ innehållsanalys av FIFA:s kommunikation på Twitter under korruptionsskandalen 2015.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This study examines @FIFAmedia’s communication on Twitter, other users’ reactions to FIFA’s framing in their tweets, and on whether FIFA’s income from brand licensing was affected by the corruption scandal from 2015. By measuring FIFA’s framing and the reactions to it, a concrete comparison with FIFA's brand capital is enabled to provide further understanding of the impact the scandal had on the brand. LÄS MER
13. When Social Media Hits the Fan - How Customer Value is Influenced by a Brand Crisis on Social Media
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Keywords: Brand Crisis on Social Media, Customer Judgements, Customer Feelings, Customer Brand Resonance, Customer Value. Purpose: The purpose of this master thesis is to investigate how a brand crisis on social media influences customer value of a brand. LÄS MER
14. Collaborative Couture: Decoding Relative Pricing Strategies and its Impact on Brand Equity
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: This paper aims to analyze the relative pricing of co-branding collaborations in the fashion industry to gain a deeper understanding of the effects on their respective brand equity. Design/method: This paper adopts a qualitative approach involving case studies on several co-branding collaborations in the fashion industry (H&M x Balmain, Adidas x Gucci, Fendi x Versace). LÄS MER
15. Vilka är spelreglerna utanför plan för fotbollsklubbar, när supportrarna agerar domare? : En jämförande studie av vilka faktorer som utgör det supporterbaserade varumärkesvärdet i stads - och landsbygdsklubbar
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Fotbollssupportrar återkommer till en klubbs matcher även om de senaste resultaten har varit dåliga. Referensgrupper har visat sig kunnat påverka supporterlojaliteten som vidare påverkar ett varumärkes supporterbaserade kapital. LÄS MER