Sökning: "Brand equity"
Visar resultat 6 - 10 av 546 uppsatser innehållade orden Brand equity.
6. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER
7. The Great Brand Debate: An Analysis of Consumer Perceptions for Private Labels and National Brands Across Product Categories
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: The Great Brand Debate: An Analysis of Consumer Perceptions for Private Labels and National Brands Across Product Categories Date of the Seminar: 2nd June 2023 Course: BUSN39 – Degree in Global Marketing – Master Lever Authors: Camille Buob and Sebastian Franzén Supervisor: Burak Tunca Keywords: Product Category, Brand Type, Private Labels, National Brands, Consumer Perceptions Thesis Purpose: The aims of the thesis were (1) to investigate the effect of product categories on the perceptions of relative price, quality, risk, and value and (2) to test a moderation effect of brand types (Private Label or National Brand) on the relationships between the product category and the different perceptions. Methodology: A study was conducted with four different products that were representative of two different product categories - food and household, and within each product category different types of brands were selected - private label and national brand. LÄS MER
8. The Impact of Corporate Social Responsibility DiversityEquity and Inclusion efforts on Brand Image
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Abstract Date: 2023-05-30 Level: Master Thesis in Business Administration, 15 HP Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Omar Khalafallah, Semhar Weldesylasie Title: The Impact of Corporate Social Responsibility Diversity Equity and Inclusion efforts on Brand Image. Supervisor: Rana Mostaghel Keywords: CSR, corporate social responsibility, diversity, equity and inclusion, trust, commitment, brand image. LÄS MER
9. The role of customer-based brand equity in the direct-to-consumer business model
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This paper aims to explore and analyze the intricate relationship between the direct-to-consumer (D2C) business model and customer-based brand equity. This study utilizes a qualitative approach to gather primary data, aiming to gain profound insights into customer perspectives regarding the impact of the D2C business model on trust, loyalty, and value perception. LÄS MER
10. Arbetet utanför de kritade linjerna : En kartläggning av Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Syftet med studien är att kartlägga hur corporate social responsibility, sportsliga prestationer och supportrar påverkar Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer. Fotboll är den största sporten i Sverige och sponsorer är en viktig inkomstkälla för svenska fotbollsklubbar. LÄS MER