Sökning: "Brand publishing"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Brand publishing.

  1. 1. Den digitaliserade politikern : En kvalitativ socialsemiotisk studie på hur svenska partiledare konstruerar ett personligt varumärke på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Klara Villebeck; [2023]
    Nyckelord :Political communication; Political marketing; Personal branding; Personalization; Social semiotics; Social media; Mediatized politics; Instagram; Politisk kommunikation; Politisk marknadsföring; Personligt varumärke; Personalisering; Socialsemiotik; Sociala medier; Medialiserad politik; Instagram;

    Sammanfattning : Den politiska kommunikationen har alltid varit nära kopplad till medier och i ett ständigt förändrat medielandskap har politiska partier och aktörer desto mer varit i behov av att anpassa sina strategier för att nå ut med sina budskap. Till följd av digitaliseringens stora genomslag har den visuella politiska kommunikationen blivit mer betydelsefull än någonsin tidigare där politiker kan kommunicera direkt till sina följare genom sociala plattformar. LÄS MER

  2. 2. The importance of brand identity on social media for micro and small publishers

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Frida Hvam; [2022]
    Nyckelord :Brand identity; visual identity; visual marketing; digital marketing; social media marketing; Varumärkesidentitet; visuell identitet; visuell marknadsföring; digital marknadsföring; marknadsföring i sociala medier;

    Sammanfattning : In today’s world, using social media is part of many people’s daily routine. As many consumers exists on social media, the networks have become attractive marketing channels for brands around the world. LÄS MER

  3. 3. Generation Z has opened the can

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emma Carlzon; Isabella Rammasi; [2021]
    Nyckelord :Snus; White tobacco-free snus; Generation Z; Branding strategies; Digital marketing; Symbolic Consumption; Influencer-marketing; Lyft; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study has examined the relationship between the increase in consumption of white snus among Generation Z in Sweden and the branding strategies used by the nicotine brand LYFT. The purpose of this research has been to gain an understanding of how a brand can market a regulated product to a young consumer segment by conducting strategic communication prefered by these young individuals. LÄS MER

  4. 4. Think like a brand, act like a publisher : En kvalitativ studie om rörligt material som en del av egenproducerad content marketing

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lovisa Larsson; Nicole Scherdin; [2020]
    Nyckelord :Content marketing; Brand publishing; Marknadsföring; rörligt material; köpprocessen;

    Sammanfattning : Som ett resultat av digitaliseringen har dagens konsumenter blivit allt svårare att nå via traditionella marknadsföringsmetoder. Som följd av detta måste företag hitta nya strategier för att effektivt nå ut till sin målgrupp. LÄS MER

  5. 5. Att vara ett varumärke: en jämförande studie mellan personlig varumärkesbyggnad på Instagram och varumärkesbyggnad i företagsvärlden

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Linn Moberg; [2020]
    Nyckelord :personlig varumärkesbyggnad; varumärkesbyggande; varumärke; personligt varumärke; strategi; influencer; sociala medier; Instagram;

    Sammanfattning : Sociala mediers framfart har möjliggjort för en ny typ av varumärken att utvecklas och växa. Det handlar om varumärken som inte säljer produkter, utan istället säljer sig själva – de personliga varumärkena. LÄS MER