Sökning: "Brand value"
Visar resultat 21 - 25 av 1053 uppsatser innehållade orden Brand value.
21. When Social Media Hits the Fan - How Customer Value is Influenced by a Brand Crisis on Social Media
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Keywords: Brand Crisis on Social Media, Customer Judgements, Customer Feelings, Customer Brand Resonance, Customer Value. Purpose: The purpose of this master thesis is to investigate how a brand crisis on social media influences customer value of a brand. LÄS MER
22. Collaborative Couture: Decoding Relative Pricing Strategies and its Impact on Brand Equity
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: This paper aims to analyze the relative pricing of co-branding collaborations in the fashion industry to gain a deeper understanding of the effects on their respective brand equity. Design/method: This paper adopts a qualitative approach involving case studies on several co-branding collaborations in the fashion industry (H&M x Balmain, Adidas x Gucci, Fendi x Versace). LÄS MER
23. Employer branding: Hur ska företag inom stål- och metallindustrin attrahera samt behålla kompetent personal : En kvalitativ studie om vad arbetare och studenter inom stål- och metallindustrin prioriterar hos en attraktiv arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att identifiera vilka Employer valuepropositions som anställda inom stål- och metallindustrin samtpotentiella arbetstagare anser vara viktigast hos en attraktivarbetsgivare. Detta för att ge företagen inom branschen bättre underlagför hur de blir mer framgångsrika med sin Employer branding Metod: Resultatet av studien analyserades med hjälp av en tematisk analys föratt identifiera och analysera fem olika dimensioner. LÄS MER
24. What is strategic brand management in the gaming industry? A case study of Blizzard Entertainment
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: This study intends to explore how video games companies work with strategic brand management. Methodology: A qualitative literature review and case study of Blizzard Entertainment using Kapferer’s Brand Identity Prism. The data was collected from Blizzard as well as other secondary sources. LÄS MER
25. Vägen till lojalitet : En kvantitativ studie om lojalitet på den svenska bilmarknaden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Background and purpose: In a highly competitive market such as the Swedish car market, it is of great importance for companies to gain a loyal customer base. Loyal customers have proven to entail several benefits. LÄS MER