Sökning: "Branding e handel"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Branding e handel.

  1. 1. Impactful Digital Transformation for Retail Employees : A Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Amanda Aniansson; Sarah Ebrahimi; [2022]
    Nyckelord :Digital Transformation; Digital Impact; Retail; Smart Devices; Employee Efficiency; Job Satisfaction; Digital transformation; digital inverkan; detaljhandel; smart enheter; effektivitet hos arbetstagare; arbetstillfredsställelse;

    Sammanfattning : The rapid growth of e-commerce and omnichannel retailing is redefining the role of brick-and-mortar stores. To remain competitive, retailers should leverage digital technologies without compromising the presence of frontline workers, to meet customer expectations. LÄS MER

  2. 2. E-handel och upprepade köp : En studie om kundlojalitet inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Admir Trhanaj; Alexander To; [2018]
    Nyckelord :Informationslogistik; E-handel; Kundlojalitet; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Idag kan konsumenter vara tid och platsoberoende när de ska genomföra ett köp online. Återförsäljarna måste ständigt jobba med utveckla verksamheten för att kunna ge konsumenterna bästa möjliga köpupplevelse. LÄS MER

  3. 3. Förpackningens betydelse – konsten att kommunicera med konsumenten vid e-handel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Emma Olsson; [2018]
    Nyckelord :Branding; E-handel; Emballage; Fraktförpackning; Förpackning; Grafisk design; Kenzo; Kundupplevelse; Lindex; Mini Rodini; Positionering; Semiotik; Varumärke; Visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker hur tre förpackningar som används vid e-handel kommunicerar företags varumärken. Detta undersöks genom en semiotisk analys och en komparativ analys av den visuella kommunikation och varumärkesbyggande som företagens förpackningar förmedlar. LÄS MER

  4. 4. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kristine Berglund; Johanna Münter; Kajsa Stävmo; [2017]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Social Media; Kändisreklam; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo  Handledare: Leif V Rytting  Examinator: Leif Marcusson  Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016  Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER

  5. 5. Design för bibehållen trovärdighet och tillit i digitala gränssnitt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Caroline Blomgren; Sabrina Tönnkvist; [2015]
    Nyckelord :UX; User Experience; Usability; Credibility; Trustworthiness; Trust; Visual Design; Digital payments; Emotional branding; Användarupplevelse; Användbarhet; Trovärdighet; Tillit; Visuell Design; Digitala betalningslösningar; Emotional branding;

    Sammanfattning : Sammanfattning/abstrakt   För att ett samhälle ska fungera måste människor känna tillit till de samhällssystem de ingår i. Dessa system kan utgöras av både sociala och kulturella strukturer. I takt med den tekniska utvecklingen har alltfler människor fått tillgång till internet. LÄS MER