Sökning: "Branding in social media"

Visar resultat 11 - 15 av 315 uppsatser innehållade orden Branding in social media.

  1. 11. “Rätt man på rätt plats” : En kvalitativ intervjustudie om anställdas upplevelser av externkommunikation på Instagram – en fallstudie inom Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Max Dunström; Lina Watz; [2023]
    Nyckelord :Instagram; Extern kommunikation; Försvarsmakten; Femvertsing; Anställdas upplevelser; Organisationskultur;

    Sammanfattning : Today there is an abundance of information exchanges on social media, which means that companies and organizations need to be active and adaptable in order to be seen and noticed by their target group. Therefore, this subject is interesting to investigate from a perspective of media and communication studies. LÄS MER

  2. 12. “Någon som försöker sälja försäkringar”? : En kvalitativ studie om mottagarens uppfattning av kommersialiseringen av svenska myndigheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Moa Söder; Philip Fallqvist; [2023]
    Nyckelord :Authorities; Reception; Commercialization; Trust; Transparency; Myndigheter; Mottagande; Kommersialisering; Förtroende; Transparens;

    Sammanfattning : Svenska myndigheter agerar utifrån regeringsuppdrag och har i uppgift att informera och influera samhället för allmänhetens bästa (Fredriksson & Pallas, 2018). Myndigheternas sätt att kommunicera ut viktig information till allmänheten har till följd av New Public Management lett till att den offentliga sektorn genomgår en form av kommersialisering (Raftopoulou & Hogg, 2010). LÄS MER

  3. 13. När länder blir varumärken och politiker marknadsförare En kvalitativ analys av den svenska regeringens publicering på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Hansson; Eléonor Johansson; [2023]
    Nyckelord :Public diplomacy; nation branding; nation branding identity; diplomatic listening; reputation management; cooperate; signals; social media; Offentlig diplomati; nationsvarumärkning; nationsvarumärkesidentitet; diplomatiskt lyssnande; nationsrykteshantering; samarbeta; signaler; sociala medier.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to contribute to the research field of public diplomacy and nation branding on social media. The study examines how Swedish government representatives communicated nation branding, reputation management and public diplomacy. LÄS MER

  4. 14. Between Discursive Power, Visibility and Resistance: A Critical Study of Employee Ambassadorship on Social Media

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alessandra Sossini; [2023]
    Nyckelord :employee ambassadorship; employee communication; social media; power; Foucault; discourse; visibility; surveillance; resistance; Social Sciences;

    Sammanfattning : Social media offers employees new opportunities to contribute as communicators and ambassadors to the strategic communication of organizations. However, this study problematizes the prevailing normative and managerial-dominated understanding of self-initiated employee ambassadorship on social media, which neglects power structures in which employees’ communication on social media is embedded. LÄS MER

  5. 15. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER