Sökning: "Branding in social media"
Visar resultat 21 - 25 av 315 uppsatser innehållade orden Branding in social media.
21. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER
22. Den digitaliserade politikern : En kvalitativ socialsemiotisk studie på hur svenska partiledare konstruerar ett personligt varumärke på sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Den politiska kommunikationen har alltid varit nära kopplad till medier och i ett ständigt förändrat medielandskap har politiska partier och aktörer desto mer varit i behov av att anpassa sina strategier för att nå ut med sina budskap. Till följd av digitaliseringens stora genomslag har den visuella politiska kommunikationen blivit mer betydelsefull än någonsin tidigare där politiker kan kommunicera direkt till sina följare genom sociala plattformar. LÄS MER
23. The everyday life of gangster rap
Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Rap music has been controversial ever since the music genre took off. Themes such as violence, drugs and aggression have been themes portrayed in the genre since a long time ago. LÄS MER
24. Sveriges nation branding i Italien : En analys av kulturutbyten och internationella relationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/EuropastudierSammanfattning : At the pace of globalization, the phenomenon of nation branding is increasingly important. In contemporary international relations, many states are vigorously using marketing concepts and techniques while promoting themselves to enhance a good image, which is seen as essential for attracting tourism, trade, investment, and generally increase their role in global affairs. LÄS MER
25. Taking Corporate Communications and Marketing Strategies to the Next LevelThrough LinkedIn : A Case Study on a Company’s Brand’s LinkedIn
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This thesis explores how organisations communicate and perform marketing nowadays, with social media platforms at the core of their strategic plan. Due to its high relevancy in B2B, the research is focused on LinkedIn and the effect of its affordances which will help dig deeper into the possibilities of using this particular social media platform as a means to define, build and shape company image and brand identity. LÄS MER