Sökning: "Branding messages"

Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden Branding messages.

  1. 1. KOM SOM DU ÄR. En semiotisk analys av Försvarsmaktens filmkampanjer utifrån ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mona Kamali; [2024-03-06]
    Nyckelord :Jämställdhet; genus; Försvarsmakt; myndighet; semiotik; kommunikation;

    Sammanfattning : In recent decades, the Swedish Armed Forces have undergone major changes as gender neutral. Men and women must fight side by side for the motherland as equals. This new conscription creates new challenges for the Swedish Armed Forces communication when both men and especially women are desired to join them. LÄS MER

  2. 2. Identitet till salu : Träskons resa från vardagsföremål till varumärkt produkt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Lisa Wikander; [2023]
    Nyckelord :footwear; clogs; wooden shoes; pattens; visual semiotics; Jean Baudrillard; Miriam Salzer-Mörling; branding; identity; design; fashion.;

    Sammanfattning : The broad aim of this essay is to examine the different variations of the wooden clog throughout the ages, beginning in the 13th century and moving onward to the present. Geographically speaking,the paper focuses on wooden clogs from western Europe and Sweden especially. LÄS MER

  3. 3. “Rätt man på rätt plats” : En kvalitativ intervjustudie om anställdas upplevelser av externkommunikation på Instagram – en fallstudie inom Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Max Dunström; Lina Watz; [2023]
    Nyckelord :Instagram; Extern kommunikation; Försvarsmakten; Femvertsing; Anställdas upplevelser; Organisationskultur;

    Sammanfattning : Today there is an abundance of information exchanges on social media, which means that companies and organizations need to be active and adaptable in order to be seen and noticed by their target group. Therefore, this subject is interesting to investigate from a perspective of media and communication studies. LÄS MER

  4. 4. “Någon som försöker sälja försäkringar”? : En kvalitativ studie om mottagarens uppfattning av kommersialiseringen av svenska myndigheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Moa Söder; Philip Fallqvist; [2023]
    Nyckelord :Authorities; Reception; Commercialization; Trust; Transparency; Myndigheter; Mottagande; Kommersialisering; Förtroende; Transparens;

    Sammanfattning : Svenska myndigheter agerar utifrån regeringsuppdrag och har i uppgift att informera och influera samhället för allmänhetens bästa (Fredriksson & Pallas, 2018). Myndigheternas sätt att kommunicera ut viktig information till allmänheten har till följd av New Public Management lett till att den offentliga sektorn genomgår en form av kommersialisering (Raftopoulou & Hogg, 2010). LÄS MER

  5. 5. Exploring the Use of Nordicness in Sustainability Messages: The Case of Nordic Fashion Brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sukhitha Basnayake; Emilie Nørgaard; Jonhatan Andres Acevedo Escobar; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Being on everyone’s lips for years, the concept of sustainability has become an almost unavoidable phenomenon within contemporary business discourses and practice. In particular, has the Nordic fashion industry increasingly been infused by sustainability with a continuous growing public interest in buying sustainable products from companies that have embarked on a sustainable path. LÄS MER