Sökning: "Brandloyalty"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Brandloyalty.
1. Är uppmärksamhet verkligen allt? : En kvalitativ/kvantitativ studie om hur social marknadsföring påverkar attitydlojaliteten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : The purpose of the study was to investigate consumer attitudes towards a brand that in itscampaigns presents a social problem for attention. The study is based on theories in threemain areas, controversial marketing, brand loyalty and purchase behavior. LÄS MER
2. Köpbeteende hos studenter gällande val av laptop : Varumärkeslojalitet och påverkan av referensgrupper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : This study examines students in Sweden between the ages of 20-30 and examines their purchasing behaviour regarding choice of laptops. This paper will study the effects of brand loyalty and reference group and how it affects the consumers choice of brand. This study uses a qualitative method to gather information. LÄS MER
3. Generation Z and brand loyalty: the influence of Gen Z specific expectations on attitudinal and behavioural loyalty
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Background - Generation Z is the future larger group of consumers. Members of thisgeneration are key in the strategy of brands to remain competitive in the long-term. Buttheir loyalty is more difficult to get compared to other generations. It is assumed that itis linked to their specific expectations and the way brands handle them. LÄS MER
4. The effect of social media marketing activities on brand image and brand loyalty : A quantitative study within the sportswear industry
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to gain further understanding of how social mediamarketing activities can affect a firm's brand loyalty and brand image. The study was conductedwithin the sportswear industry. LÄS MER
5. Strävan efter en hållbar, säker och rättvis värld : En fallstudie på ASICS om CSR, Varumärke och Varumärkeslojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Problemställningar: Hur arbetar sportföretag med Corporate Social Responsibility (CSR)? Hur är CSR-arbetet hos ett sportföretag sammankopplat med deras varumärke och varumärkeslojalitet? Syfte: Syftet med denna studie är att få en djupare förståelse om hur ett av de största sportföretagen, som tillverkar sportutrustning och kläder, arbetar med CSR samt hur de förhåller sig till fenomenet. Vi vill även undersöka hur ett sportföretags CSR-arbete är sammankopplat med företagets varumärke och varumärkeslojalitet. LÄS MER