Sökning: "Branschutmärkelser"

Hittade 1 uppsats innehållade ordet Branschutmärkelser.

  1. 1. Effekten av en stjärna : En undersökning om branschutmärkelsers effekter ur ett kundperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Karsheimer; Madelene Svensson; [2018]
    Nyckelord :Industry awards; brand awareness; brand attitudes; brand loyalty; self-image; Guide Michelin.; Branschutmärkelser; varumärkesmedvetenhet; varumärkesattityd; varumärkeslojalitet; självbild; Guide Michelin.;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Syftet med denna studie är att identifiera eventuella effekter som branschutmärkelser kan ha på kundens medvetenhet, attityd, lojalitet respektive kundens självbild gentemot ett varumärke. Frågorna som studien svarar på är:  Vilken effekt har branschutmärkelser på varumärkesmedvetenhet, varumärkes- attityd och varumärkeslojalitet? Vilken effekt har branschutmärkelser på kundens självbild? Metod Denna studie har till stor del en deduktiv ansats med utformade hypoteser. LÄS MER