Sökning: "Brick and Click"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Brick and Click.
1. Pick and click: The use of buy-now-pay-later in the scope of bracketing purchase behaviour
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Enabled by technological advancements, e-commerce has taken over the retail space expeditiously the past decade. Without the typical brick-and-mortar store, retail brands face novel shopping behaviours that are tricky to comprehend. LÄS MER
2. Vägen till en omnikanal : En fallstudie på Cervera om påverkan av “Ship-From-Store”-distribution
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Detaljhandeln har präglats av förändringar under det senaste decenniet, inte minst har e-handeln ökat markant. Omsättningen hos e-handeln i den svenska sällanköpshandeln tredubblades mellan 2012 och 2019. Samtidigt har butikshandeln minskat på många håll, vilket även förstärkts av coronapandemin. LÄS MER
3. Ett klick bort : En tvärsnittsstudie om Generation Z:s konsumtionsmönster kring Black Friday
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka om prisreducering, julhandel, känslor och erfarenheter på den svenska online-marknaden följer tidigare påvisat konsumtionsmönster i fysiska butiker kring Black Friday. Metod: Tvärsnittsstudien har utförts bestående av en enkätundersökning för att identifiera mönster och samband för Generation Z:s konsumentbeteende under Black Friday i förhållande till de fyra faktorerna. LÄS MER
4. Comparative Analysis of Energy Intensity and Profitability in Emerging E-Grocery Retail Models
Master-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : The supermarkets account for approximately 3% - 4% of the electricity consumption in the industrialisedcountries which makes them one of the main contributors to climate change. Food retail, similarly toother energy intensive industries requires deep changes that would reduce its negative environmentalfootprint. LÄS MER
5. Dynamics in the Swedish Grocery Retail Industry : The current landscape, challenges and levers in distribution for Swedish grocery retailers
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : There is a significant transformation taking place in today’s retail landscape with the increasing adoption of digital technologies in society. Customers are finding new purchasing habits and retailers are exploring different channels to serve customers in. LÄS MER