Sökning: "Brick and Mortar Innovation"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Brick and Mortar Innovation.
1. Handelsorganisationers digitala mognad och vad de bör göra för att nå digital framgång
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Denna studie beskriver vad handelsorganisationer med butiksförsäljning som primär försäljningskanal bör fokusera på för att öka sin lönsamhet. För att samla in information har vi gjort en kvantitativ enkätundersökning som skickades ut till primärt 96 stycken VD:ar i Svenska handelsorganisationer inom B2C. LÄS MER
2. Packaging and E-Commerce: An exploration of needs and potential innovations
Master-uppsats, Lunds universitet/FörpackningslogistikSammanfattning : Utfärdande :De olika egenskaperna i distributionskedjan mellan fysiska affärer och E-handel har skapat ett potentiellt behov för en ny sorts paketering inom E-handel. Syfte : Syftet med studien är förstå varför det finns ett ökat behov av olika förpackningsalternativ på marknaden utifrån konsument, producent och online handelens perspektiv. LÄS MER
3. Blippa dig till en sömlös handel! : En experimentell studie om hur digital teknik i den fysiska butiken höjer butiksupplevelsen
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Det råder en allmän oro rörande den fysiska butikens framtid. Ett paradigmskifte inom detaljhandeln innebär att den fysiska butiken, för att upprätthålla effektiva och lönsamma affärer, inte längre kan förlita sig på historiskt framgångsrika affärsmodeller och praxis. LÄS MER
4. Mash It Up! Exploring the Phenomenon of Retail Mash-Up and the Survival of the Physical Retail Place in a Digitalised World
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forces such as globalisation, digitalisation and changes in consumer behaviour have led to a discussion among practitioners as well as scholars whether the physical retail place will stay relevant or even exist in the future. One way for brick-and-mortar retailers to stay competitive is to adopt new and innovative business models and formats, alongside a focus on the customer experience and how to optimise the physical place to stimulate feelings in a way which cannot be achieved online. LÄS MER
5. Factors that Affect the Strategic Choice of Sales Channels : A Study of the Swedish Clothing Retail Industry
Master-uppsats, KTH/Entreprenörskap och InnovationSammanfattning : The clothing retail industry has developed globally and is today one of the world’s largest industries. In recent years, Sweden has developed a competitive fashion industry, where the new trend in e-commerce is clear. LÄS MER