Sökning: "Britt-Marie Bader"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Britt-Marie Bader.

  1. 1. Från tolk till att prata själv : En studie av SFI-studerandes erfarenheter av att delta i sina barns utvecklingssamtal

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Britt-Marie Bader; [2021]
    Nyckelord :Utvecklingssamtal; SFI-undervisning; narrativ analys; interkulturellt perspektiv; Systemic Functional Linguistics SFL -perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att studera vårdnadshavare som samtidigt deltar i SFI-undervisning och deras erfarenheter av att delta i sina barns utvecklingssamtal i grundskolan. Studien utgick från följande frågeställningar om hur vårdnadshavares erfarenheter av utvecklingssamtal i grundskolan visar sig, beskrivna av dem själva, vilka möjligheter och hinder som vårdnadshavarna beskriver att de har erfarenheter av och vad har SFI-undervisningen betytt för vårdnadshavarna för att delta i sina barns utvecklingssamtal, enligt deras beskrivningar? Studiens teoretiska utgångspunkter är ett interkulturellt perspektiv och Systemic Functional Linguistics (SFL) och metodologiska utgångspunkter är semistrukturerade intervjuer och analyser av narrativer. LÄS MER

  2. 2. Kollegialt samarbete kring inkluderande arbete : En intervjustudie av lärares uppfattningar av kollegialt samarbete kring inkluderande arbete

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Britt-Marie Bader; Sofia Nordlund; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Mellan lärande, relationsskapande och identitetsskapande : En studie av lärares beskrivningar av fenomenet elevinflytande och delaktighet i elevers utvecklingsssamtal

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Britt-Marie Bader; [2016]
    Nyckelord :pedagogics; students influence; participation; counseling; global life perspective;

    Sammanfattning : Abstract Student influence and participation are phenomena that have been debated for a long time throughout school educations’ history; yet, they still do not meet the intentions of school curriculums. At the same time, recent research has shown these aspects to be meaningful for students’ learning abilities, all the while highlighting the teacher’s important role in their implementation. LÄS MER

  4. 4. ”Någon slags positiv dokumentation, utvecklingsdokumentation.” : En studie om elevdokumentation, elevinflytande och delaktighet

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Britt-Marie Bader; Maud Boson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Elevledda utvecklingssamtal, små fenomen med stora möjligheter : En studie om elevledda utvecklingssamtal i skolår 5-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Britt-Marie Bader; Maud Boson; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER