Sökning: "Britt-inger Svensson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Britt-inger Svensson.

  1. 1. Innehållet i fokus med Storytelling Dramas : En aktionsforskningsstudie kring ett intresseväckande berättelseskrivande

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Titti Stavehaug; Britt-Inger Svensson; [2017]
    Nyckelord :action research; co-operative learning; learning styles; writing skills; Storytelling dramas; aktionsforskning; samlärande; lärstilar; skrivutveckling; Storytelling dramas;

    Sammanfattning : Abstract The study aims to develop knowledge through Storytelling Dramas where teachers and students learn together. The ambition is to investigate if drama variation in teaching, can increase more students' motivation to learn and develop their writing skills concerning more content rich and imaginative lyrics. LÄS MER

  2. 2. Specialpedagogers och speciallärares uppfattningar om kompensatoriska hjälpmedel, ur ett likvärdighetsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Britt-Inger Borgius Svensson; Cecilia Forss Lasson; Marie Rundqvist; [2012]
    Nyckelord :alternativa lärverktyg; dyslexi; KASAM; kompetens; kompensatoriska hjälpmedel; likvärdighet; Ramfaktorteorin; sociokulturella perspektivet; specialpedagog; speciallärare;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att i tre kommuner kartlägga specialpedagogers/speciallärares uppfattningar om tillgången till och kompetensen kring kompensatoriska hjälpmedel för elever med dyslexi, ur ett likvärdighetsperspektiv. Arbetet ger en översikt över tidigare forskning när det gäller kompensatoriska hjälpmedel för elever med dyslexi. LÄS MER

  3. 3. Högbegåvad - privilegierad eller bortglömd : en studie om skolpersonals kunskap och insikt kring särbegåvade elever

    Magister-uppsats, Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Maria Ströbeck; Britt-Inger Svensson; [2011]
    Nyckelord :En skola för alla; Handlingsplan; Högbegåvad; Specialpedagogik; Särbegåvning; Särskilt stöd;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka rektorers beredskap när det gäller att bemöta högbegåvade elever. Bakgrunden till vårt intresse är den specialpedagogiska visionen ”en skola för alla” och det förtydligande som den nya skollagen innebär när det gäller dessa elevers rätt till särskilt stöd. LÄS MER