Sökning: "Brynäs IF"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden Brynäs IF.
11. Gefle IF - myten om humlan som inte kan flyga
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på mer om Gefle IF fotbollsförenings värden och undersöka hur dessa på ett bättre sätt skulle kunna användas i organisationen för att stärka varumärket. Vi har valt att göra en fallstudie i tre steg. LÄS MER
12. Sponsorship - Attitudinal Effects of Sponsorship
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: To investigate how attitudes of hockey supporters change towards a sponsoring company depending on fan type and team commitment. Background: Sponsorship has become a widely accepted and used as a communication tool. In Sweden, sponsoring is a large part of all advertising conducted in the country. LÄS MER
13. Coaching för förändring : spelare och ledare i Brynäs IF reflekterar
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Coaching har blivit mycket av ett slagord inom företagsvärlden och olika konsultfirmor. Men vad innebär det konkret för individer och organisationer? Denna studie kommer att behandla coaching utförd av en ledare. Därav kommer både ett öppet och modernt ledarskap som coaching kräver behandlas, samt huvudämnet coaching. LÄS MER
14. Från ideell förening till vinstdrivande företag : en studie av svensk elithockey
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Abstract We have in this thesis examined two elite hockey clubs in the Swedish Elite League, Brynäs IF and Linköpings HC. Our questions revolve around how they set themselves to bring in an external owner of the club. LÄS MER
15. Hur påverkar sponsring ett varumärkes Brand Equity? : En studie av Brynäs IF:s sponsorer.
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att genom empirisk undersökning besvara frågan vilken mätbar effekt sponsring har på varumärkets värde, Brand Equity. Genom att besvara den frågan är också syftet att utveckla en modell som visar vilka faktorer samt vilka delar i varumärket som påverkas av sponsring. LÄS MER