Sökning: "Brynäs IF"

Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden Brynäs IF.

  1. 11. Gefle IF - myten om humlan som inte kan flyga

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Carolin Melin; Ida Lundquist; [2010]
    Nyckelord :Brand; creation of value; brand equity; core value; brand identity; Varumärke; värdeskapare; varumärkeskapital; kärnvärde; märkesidentitet;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på mer om Gefle IF fotbollsförenings värden och undersöka hur dessa på ett bättre sätt skulle kunna användas i organisationen för att stärka varumärket.  Vi har valt att göra en fallstudie i tre steg. LÄS MER

  2. 12. Sponsorship - Attitudinal Effects of Sponsorship

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Wiktor Jansson; Ilja Johansson; Ali Mehrnoosh; [2009]
    Nyckelord :attitude change; brand attitude; brand image; brand recall; cognitive consistency; experiment; mere exposure effect; sport sponsorship; Brynäs IF; HV71; Stora Enso.;

    Sammanfattning : Purpose: To investigate how attitudes of hockey supporters change towards a sponsoring company depending on fan type and team commitment. Background: Sponsorship has become a widely accepted and used as a communication tool. In Sweden, sponsoring is a large part of all advertising conducted in the country. LÄS MER

  3. 13. Coaching för förändring : spelare och ledare i Brynäs IF reflekterar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Per Eklund; [2009]
    Nyckelord :Leadership; management; effective leadership; modern leadership; leadership trait; Situational leadership; Taylor; coaching; motivation; staff development; Brynäs IF; Niklas Czarnecki; Tommy Jonsson; Ove Molin; Emil Sandin; Life Boork and Tommy Sandlin.; Ledarskap; management; effektivt ledarskap; modernt ledarskap; ledarskaps egenskaper; situationsanpassat ledarskap; Taylor; coaching; motivation; personal utveckling; Brynäs IF; Niklas Czarnecki; Tommy Jonsson; Ove Molin; Emil Sandin; Life Boork och Tommy Sandlin.;

    Sammanfattning : Coaching har blivit mycket av ett slagord inom företagsvärlden och olika konsultfirmor. Men vad innebär det konkret för individer och organisationer? Denna studie kommer att behandla coaching utförd av en ledare. Därav kommer både ett öppet och modernt ledarskap som coaching kräver behandlas, samt huvudämnet coaching. LÄS MER

  4. 14. Från ideell förening till vinstdrivande företag : en studie av svensk elithockey

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Patrik Nygard; Andreas Pettersson; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract We have in this thesis examined two elite hockey clubs in the Swedish Elite League, Brynäs IF and Linköpings HC. Our questions revolve around how they set themselves to bring in an external owner of the club. LÄS MER

  5. 15. Hur påverkar sponsring ett varumärkes Brand Equity? : En studie av Brynäs IF:s sponsorer.

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Emil Rajala Malmgren; Peter Lövgren; [2009]
    Nyckelord :Brand Equity; Brand; Sponsorship; A-ERIC; Brand Equity; Varumärke; Sponsring; A-ERIC;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att genom empirisk undersökning besvara frågan vilken mätbar effekt sponsring har på varumärkets värde, Brand Equity. Genom att besvara den frågan är också syftet att utveckla en modell som visar vilka faktorer samt vilka delar i varumärket som påverkas av sponsring. LÄS MER