Sökning: "Bugg"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade ordet Bugg.

  1. 6. Data Race Detection for Parallel Programs Using a Virtual Platform

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Daniel Haverås; [2018]
    Nyckelord :Concurrency; multiprocessing; data race detection; virtual platforms; dynamic analysis; Samtidighet i programvara; multiprocessing; detektion av datakapplöpning; virtuella platformar; dynamisk analys;

    Sammanfattning : Data races are highly destructive bugs found in concurrent programs. Because of unordered thread interleavings, data races can randomly appear and disappear during the debugging process which makes them difficult to find and reproduce. LÄS MER

  2. 7. Software debugging using the debugger SAM4E Xplained Pro

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Nadia Manoh; Hamoud Abdullah; [2018]
    Nyckelord :embedded system; software testing; software debugging; software failure; software bugs debugging techniques;

    Sammanfattning : Inbyggda system finns i nästan alla enheter som används i vårt dagliga liv, som exempelvis mobiltelefoner, kylskåp och bilar. En del enheter kan vara betydligt känsligare än andra, vilket innebär att en bugg som existerar i ett system kan orsaka skada, till och med förlust av människoliv, eller orsakar ingen skada alls. LÄS MER

  3. 8. Idrottslärare, bugg & normer : En studie om idrottslärares uppfattningar kring dans

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Linda Lundqvist; [2017]
    Nyckelord :Normkritik; genus; dans; idrott;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att utifrån ett genusperspektiv belysa hur idrottslärare på gymnasiet undervisar i dans. Fokus är riktat på hur idrottslärarna uppfattar och konstruerar genus i idrottsundervisningens dansmoment. Den valda metoden är gruppintervju och enskild intervju med idrottslärare. LÄS MER

  4. 9. “Om man själv inte tycker dans är roligt så är det svårt, eller så får man vara en bra skådespelare” : en didaktisk studie om hur lärare arbetar med dans i idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Julia Lauri; Stina Persson; [2017]
    Nyckelord :dans; dansundervisning; didaktik; lärare; lärare i idrott och hälsa;

    Sammanfattning : Aim The aim of this study is to examine how teachers in secondary school work with dance in physical education and which didactic challenges of teaching that appear. The following three questions will help to answer the study’s aim. LÄS MER

  5. 10. Traditionella och moderna danser : hur lärare i idrott och hälsa ser på dansundervisningen på högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Niama Aberkan; [2015]
    Nyckelord :dans; dans i skolan; traditionella danser; moderna danser;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Studiens syfte är att göra en kvalitativ undersökning av lärares uppfattningar och erfarenheter avatt undervisa i traditionella och moderna danser i ämnet idrott och hälsa på högstadiet. Hur arbetar lärare med dans i skolan? Vilka erfarenheter har lärare av att undervisa dans i skolan? Vilka danskategorier undervisas eleverna i? Metod Metoden som använts till denna studie är en kvalitativ metod i form av semi-strukturerade intervjuer där fyra lärare deltog. LÄS MER