Sökning: "Burak Tunca"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Burak Tunca.

  1. 1. The Great Brand Debate: An Analysis of Consumer Perceptions for Private Labels and National Brands Across Product Categories

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Camille Buob; Sebastian Franzén; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Great Brand Debate: An Analysis of Consumer Perceptions for Private Labels and National Brands Across Product Categories Date of the Seminar: 2nd June 2023 Course: BUSN39 – Degree in Global Marketing – Master Lever Authors: Camille Buob and Sebastian Franzén Supervisor: Burak Tunca Keywords: Product Category, Brand Type, Private Labels, National Brands, Consumer Perceptions Thesis Purpose: The aims of the thesis were (1) to investigate the effect of product categories on the perceptions of relative price, quality, risk, and value and (2) to test a moderation effect of brand types (Private Label or National Brand) on the relationships between the product category and the different perceptions. Methodology: A study was conducted with four different products that were representative of two different product categories - food and household, and within each product category different types of brands were selected - private label and national brand. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende och finansiell prestation- En jämförande studie av hur hållbarhetsmått och konsument-hållbarhetsanseende påverkar företags finansiella prestation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ella Martell; Isabella Träskman; Jessica Wigren; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhetsmått; hållbarhetsanseende; finansiell prestation; hållbar marknadsföring; informationsasymmetri. Sustainability measures; sustainability reputation; financial performance; sustainable marketing; information asymmetry.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende och finansiell prestation En jämförande studie av hur hållbarhetsmått och konsument-hållbarhetsanseende påverkar företags finansiella prestation Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ella Martell, Isabella Träskman och Jessica Wigren Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende, finansiell prestation, hållbar marknadsföring, informationsasymmetri Forskningsfråga: Vad är relationen mellan företags prestation i hållbarhetsmått och deras finansiella prestation? Vad är relationen mellan företags hållbarhetsanseende hos konsumenter och deras finansiella prestation? Har företags hållbarhetsanseende hos konsumenter eller företags prestation i hållbarhetsmått starkast effekt på den finansiella prestationen? Syfte: Syftet med studien är att med utgångspunkt i relevant forskning och teori empiriskt testa hur hållbarhetsmått och hållbarhetsanseende påverkar den finansiella prestationen hos företag. Metod: En kvantitativ studie där sekundärdata har samlats in för att testa sambandet mellan hållbarhet och finansiell prestation, genom statistiska tester, regressionsanalys och korrelationsanalys. LÄS MER

  3. 3. Building Blocks for a Better Buyer Experience: Consumer Perceptions of Blockchain Authentication Methods in Second-Hand Luxury E-Commerce

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katie Fajer; Lisa Alm; Amanda Gerth; [2023]
    Nyckelord :Second-hand luxury e-commerce; Blockchain technology; Authentication; Perceived Risk; Theory of Planned Behaviour; Consumer Behaviour.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Building Blocks for a Better Buyer Experience: Consumer Perceptions of Blockchain Authentication Methods in Second-Hand Luxury E-Commerce Date of the Seminar: 2nd of June, 2023 Course: BUSN39: Degree Project in Global Marketing Authors: Lisa Alm, Amanda Gerth & Katie Fajer Supervisor: Burak Tunca Keywords: Second-hand luxury e-commerce, Blockchain technology, Authentication, Perceived Risk, Theory of Planned Behaviour, Consumer Behaviour. Thesis Purpose: To explore consumer perspectives towards the implementation blockchain technology as a service offered within the authentication of second-hand vintage luxury e-commerce Methodology: This quantitative research study utilises an independent sample t-test to compare Perceived Risk, Attitudes, Perceived Behavioural Control, Subjective Norms, and Purchase Intention in regard to authentication method surveyed. LÄS MER

  4. 4. Tone Deaf Marketing or Genuine Activism?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Veronica Voinow; Anastasija Kropinova; [2021]
    Nyckelord :woke washing; brand activism; trust; theory of planned behaviour; purchase intention; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title : Tone Deaf Marketing or Genuine Activism Seminar : Date: 4th June, 2021. Course : BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors : Alexandra Voinow, Anastasija Kropinova Supervisor : Burak Tunca Keywords : Woke Washing, Brand Activism, Trust, Theory of Planned Behaviour, Purchase Intention Thesis Purpose : The objective of this study was to research consumers awareness of woke washing and brand activism, if they were aware of the difference and how this affected their level of trust towards activist brands, which lead to the analysis of their purchase intention by using the Theory of Planned Behaviour (TPB) as a mediating variable. LÄS MER

  5. 5. Investera i traditionell eller digital media? Typ av medias effekt på finansteknologiska företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Sellén Stackegård; Sandra Berglund; Olivia Boberg; [2020]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Investera i traditionell eller digital media? Typ av medias effekt på finansteknologiska företag Seminariedatum: 2020-01-16 Kursnamn: FEKH29, Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng. Författare: Sandra Berglund, Olivia Boberg & Lina Stackegård Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Brand equity, brand personality, Svenska Dagbladet, Instagram, LinkedIn Syfte: Syftet med den vetenskapliga rapporten är att undersöka och beskriva i vilken utsträckning val av media, traditionell kontra digital, påverkar konsumenters uppfattning av ett företags brand equity. LÄS MER