Sökning: "Burger King"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Burger King.

  1. 1. Corporate Sustainability Due Diligence : the Swedish Quick Service Restaurant Sector

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Jonathan Gray Elliott; [2023]
    Nyckelord :Burger King; CSDDD Corporate Sustainability Due Diligence Directive; Environment; EU; Fast food; Max Hamburger; McDonald’s; Power; Quick Service Restaurant; Restaurant; Sustainability; Sweden; Wholesale;

    Sammanfattning : This thesis project looked at the preparedness of the Quick Service Restaurant Sector (QSRS) in Sweden for the introduction of a new EU law in 2024, the Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD). Food systems play a major role in the climate crisis, contributing up to one third of all greenhouse gas emissions, with the QSRS playing a significant role in this across the globe. LÄS MER

  2. 2. Recharge

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Fredrik Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Solar power; future; charging station; sustainability; countryside; motorway; Järna; food production; electricity;

    Sammanfattning : Recharge är en laddstation för elbilar med lokalproducerad el och en mötesplats för lokala och regionala aktörer att samlas, nätverka och utöva sina småskaliga verksamheter på. Projektet grundar sig i en undersökning av motorvägens roll på landsbygden. LÄS MER

  3. 3. Gröna burgare – gröna företag? : En multimodal kritisk diskursanalys av Max, McDonald's och Burger Kings hållbarhetskommunikation.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ludwig Ernstsson; Hannes Blomkvist; [2020]
    Nyckelord :multimodal critical discourse analysis; corporate social responsibility; McDonald s; Max; Burger King; greenwashing; sustainability; communication; multimodal kritisk diskursanalys; corporate social responsibility; McDonald s; Burger King; Max; grönmålning; hållbarhet; kommunikation;

    Sammanfattning : Studien analyserar Max Burgers, McDonald’s Sverige och Burger King Sveriges reklamkampanjer för de ekologiskt hållbara produkter som återfinns i företagens produktutbud. Studiens syfte är att undersöka om, och i så fall hur, dessa snabbmatskedjor grönmålar sitt varumärke i hållbarhetskommunikationen för att öka försäljningen. LÄS MER

  4. 4. "Tillsammans gör vi världen lite godare" : En retorisk analys av hur tre hamburgerkedjor förmedlar hållbarhet på Instagram

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Alexander Hartelius; Daniel Stjärna; [2018]
    Nyckelord :Ekologisk modernisering; retorik; visuell retorik; semiotik; metafor; metonymi; Instagram; sociala medier; greenwashing; hållbarhet; millennials; generation Y; snabbmat; fast food; Sverige; hamburgerkedjor; Mcdonald´s; Burger King; Max;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Is gay advertising out of the closet? A look into how explicit and implicit marketing is perceived by consumers.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kevin Owusu; Terry Mathenge; [2017]
    Nyckelord :gay; LGBT; lesbian; -marketing; explicit; implicit; content analysis; netnography; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research Purpose: This study aims to provide insight into the consumer perceptions of explicit marketing towards LGBT consumers. Furthermore, it examines the current status of implicit gay marketing Methodology: Triangulation was adopted combining both content analysis and netnography to qualitatively analyse consumer perceptions from three different perspectives. LÄS MER