Sökning: "Burger King"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Burger King.
1. Corporate Sustainability Due Diligence : the Swedish Quick Service Restaurant Sector
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : This thesis project looked at the preparedness of the Quick Service Restaurant Sector (QSRS) in Sweden for the introduction of a new EU law in 2024, the Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD). Food systems play a major role in the climate crisis, contributing up to one third of all greenhouse gas emissions, with the QSRS playing a significant role in this across the globe. LÄS MER
2. Recharge
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Recharge är en laddstation för elbilar med lokalproducerad el och en mötesplats för lokala och regionala aktörer att samlas, nätverka och utöva sina småskaliga verksamheter på. Projektet grundar sig i en undersökning av motorvägens roll på landsbygden. LÄS MER
3. Gröna burgare – gröna företag? : En multimodal kritisk diskursanalys av Max, McDonald's och Burger Kings hållbarhetskommunikation.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien analyserar Max Burgers, McDonald’s Sverige och Burger King Sveriges reklamkampanjer för de ekologiskt hållbara produkter som återfinns i företagens produktutbud. Studiens syfte är att undersöka om, och i så fall hur, dessa snabbmatskedjor grönmålar sitt varumärke i hållbarhetskommunikationen för att öka försäljningen. LÄS MER
4. "Tillsammans gör vi världen lite godare" : En retorisk analys av hur tre hamburgerkedjor förmedlar hållbarhet på Instagram
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : .... LÄS MER
5. Is gay advertising out of the closet? A look into how explicit and implicit marketing is perceived by consumers.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research Purpose: This study aims to provide insight into the consumer perceptions of explicit marketing towards LGBT consumers. Furthermore, it examines the current status of implicit gay marketing Methodology: Triangulation was adopted combining both content analysis and netnography to qualitatively analyse consumer perceptions from three different perspectives. LÄS MER