Sökning: "Burke identifikation"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Burke identifikation.
1. Mellan assimilering och minoritetsstatus : Retorisk identifikation i sverigefinsk aktivism
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorikSammanfattning : .... LÄS MER
2. Att vara brandman : En analys av hur brandmän skapar, befäster och utvecklar yrkesidentitet genom social interaktion
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : The aim of this study is to perform a rhetorical analysis of how a professional identity is constructed through deliberation. The object of study is firefighters, as they have a strong sense of community. LÄS MER
3. ”Så ska jag försöka att fortsätta bära dig” : En retorisk studie fokuserad på Buschs och Sabunis kommunikation på Instagram ur ett identifikationsperspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : Uppsatsen är en retorisk studie av Ebba Buschs och Nyamko Sabunis kommunikation på Instagram ur ett identifikationsperspektiv. Studiens material är Instagraminlägg från partiledarnas Instagramprofiler och undersökningen studerar vilka tekniker de använder för att skapa igenkänning och social gemenskap. LÄS MER
4. Vad ser du? : En retorisk studie av blickar och identifikationsmöjligheter i feministisk erotik
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/RetorikSammanfattning : This is a rhetorical study of Swedish feminist erotic short stories. The purpose is to investigate what kind of identification possibilities are offered to readers and if these are presented or influenced by the male gaze and normative gender perceptions. LÄS MER
5. Identifikationsskapande i gott syfte : Retorik och identifikation i svenska UNICEF:s användning av Facebook
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats i retorik är att söka svar på hur svenska UNICEF kommunicerar på det sociala mediet Facebook för att påverka människor till att skänka pengar och skapa identifikation med mottagarna. Uppsatsen använder sig av en neo-aristotelisk analysmetod för att analysera hur mottagare påverkas att bidra till organisationens verksamhet. LÄS MER