Sökning: "Business Activities"

Visar resultat 1 - 5 av 2666 uppsatser innehållade orden Business Activities.

  1. 1. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ivarsson Simon; Julia Karlernäs; [2024]
    Nyckelord :place marketing; place brand; ARA-model; new industrialization; skill shortage; platsmarknadsföring; platsvarumärke; ARA-modell; nyindustrialisering; kompetensbrist;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER

  2. 2. FRÅN HUS FÖR BILDNING TILL NÖJESPALATS : En studie av hur innebörder av kulturbegreppet (re)produceras i lokala medier i relation till etableringen av två kulturhus i norra Sverige

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Robert Herrala; [2024]
    Nyckelord :kulturhus; kulturbegreppets innebörder; diskurser om kultur;

    Sammanfattning : Title: From a house for cultural formation to a pleasure palace A study of how the concepts of culture are being (re)produced in local media in relations to the establishment of two culture houses in northern Sweden By analysing the concept of culture, (re)produced in local media content about two culture houses in northern Sweden – Kulturens hus in Luleå and Sara kulturhus in Skellefteå – this study investigates and problematises the ongoing struggle for power in the different discourses on the significance of culture in society. A power struggle which the establishment of culture houses in northern Sweden is a publicly debated part of. LÄS MER

  3. 3. Sustainable Finance: A case study of Swedish Banks' engagement in Sustainable Development Goals

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management

    Författare :Felicien Come Rukundo; [2024]
    Nyckelord :Sustainable finance; Sustainable Development Goals; Agenda 2030; Paris Agreement; Need; Creed; Greed; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sustainable finance incorporates actions and policies for economic development, social inclusion, and environmental sustainability. The development of the Sustainable Development Goals (SDGs) by the United Nations became a guide for the transformation towards sustainability and social inclusion. LÄS MER

  4. 4. Creating the world's most sustainable and attractive travel destination. A content analysis of sustainable place brand identities in Southern Sweden

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Douglas Berglund; Katherine Driscoll; [2023-11-22]
    Nyckelord :place brand identity; place branding; sustainability; content analysis;

    Sammanfattning : This study examines how the place brand identities of seven Destination Management Organisations (DMOs) in southern Sweden guide their sustainable tourism communication. With the importance of sustainability becoming clear, interest in sustainable place branding is growing rapidly in scholarly and professional contexts. LÄS MER

  5. 5. THE EUROPEAN TAXONOMY A study of Swedish and Norwegian companies view on a European taxonomy

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Anna Gligoric; [2023-10-20]
    Nyckelord :Sustainability; EU taxonomy; Corporate social responsibility;

    Sammanfattning : This research investigates the effects of EU Taxonomy implementation on sustainability reporting practices among companies in Sweden and Norway. Using an exploratory multiple case study approach, qualitative interviews were conducted to understand personal perceptions and outcomes within Swedish and Norwegian companies. LÄS MER