Sökning: "Business Intelligence"
Visar resultat 41 - 45 av 821 uppsatser innehållade orden Business Intelligence.
41. Från sensorer till beslut: Integrationen av IoT-data i BI-system och dess relevans för beslutsfattande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Studien undersöker integrationen av IoT-data i befintliga BI-system och dess relevans för kort- och långsiktiga beslut samt begränsningar som är förknippade med användningen av denna typ av data. IoT har blivit alltmer integrerat i organisationers verksamhet men forskningen kring dess relevans till BI-system är fortfarande begränsad. LÄS MER
42. Fake It Till You Make It – En studie om generativ AI:s inverkan på kreativitet utifrån Guilfords Measures of Divergent Thinking
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Artificial intelligence (AI) has emerged as a transformative technology, revolutionizing various domains previously reliant on human interaction. This study explores the potential implications of generative AI on creativity and idéa generation, employing widely used Guildford Measures of Divergent Thinking by Joy Paul Guilford as an assessment tool. LÄS MER
43. Human-Like Chatbot : A quantitative study of the emotional response toward human-to-machine interaction
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Problem formulation: The problem that the thesis research relates to is the limitations of artificially intelligent chatbots as interlocutors. The emotional component of communication plays an essential role in the customer experience, but many users have a negative attitude toward chatbots due to their lack of humanity and empathy. LÄS MER
44. Unlocking the Potential of AI-driven Circular Business Model Innovation : A case study of an industrial symbiosis
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose – This study aims to explore and provide empirical insights into AI-driven circular business model innovation (CBMI) in industrial symbiosis. In doing so, it addresses the knowledge gap regarding how industrial companies can use AI to amplify circular business models and facilitate AI-driven circular innovation. LÄS MER
45. Aligning Business Intelligence initiatives with business strategies : Identifying alignment challenges and mitigators in SMEs
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to enrich the literature, by increasing the understanding of how business intelligence (BI) initiatives can be aligned with the business strategy in small and medium enterprises (SMEs). Thus, prior research is insufficient in terms of BI and IT alignment research in SMEs. LÄS MER