Sökning: "Business Opportunities"

Visar resultat 1 - 5 av 2458 uppsatser innehållade orden Business Opportunities.

  1. 1. (Hur) har distans- och hybridarbetet påverkat företagskulturen? En kvalitativ fallstudie om distans- och hybridarbetets påverkan på företagskulturen inom 5 organisationer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ludwig Robbstål; Gabriel Andersch; [2024-02-13]
    Nyckelord :Corporate Culture; Remote Work; Hybrid Work; Schein Cultural Theory;

    Sammanfattning : In recent decades, the concept of corporate culture has emerged as an increasingly important factor in the business world, as evidenced by a rise in research and efforts to direct it in various ways. The pandemic has led to significant changes in work processes and office environments as operations shifted to remote work. LÄS MER

  2. 2. Unraveling Paradoxical Tensions in Digital Servitization Ecosystems : A case study in the mining industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Johannes Åström; Jakob Karlelid; [2024]
    Nyckelord :Digital servitization; Ecosystem; Paradoxes; Tensions; Digital tjänstefiering; Ekosystem; Paradoxer; Spänningar;

    Sammanfattning : Purpose - This study aims to understand what paradoxical tensions arise within an ecosystem when companies collectively pursue digital servitization and how these tensions impact value co-creation. Method -  The study is an explorative single-case study based on the mining industry in Sweden and involves respondents from industry-leading organizations. LÄS MER

  3. 3. Drunk Elephant: The New Toys’R’Us?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Diep My Dinh; Talía Yepes; Ida-Nora Hammar; [2024]
    Nyckelord :gen alpha; corporate brand; branding; beauty care branding; moral philosophy; gen alpha marketing; Philosophy and Religion; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Drunk Elephant, a skincare brand known for its clean ingredients and cheerful branding, has experienced a surge in popularity driven by Gen Alpha's unexpected adoption on social media. While this newfound audience has boosted sales, concerns are mounting regarding the impact of early exposure to beauty standards and consumption habits on young children. LÄS MER

  4. 4. Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sophie Lindström; Julia Blomqvist; Julia Köhl; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Personaliserad marknadsföring; CRM; Köpprocess; Artificiell intelligens;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 2024-01-11  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet   Författare: Julia Blomqvist                 Julia Köhl                           Sophie Lindström                            02/04/16                         97/07/16                                  00/06/10  Titel: Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar. - En studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv. LÄS MER

  5. 5. "Wake up and smell the CSRD" Framing strategies employed by the Big 4 on discourse about CSRD

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Morten Younie; Oskar Benson; [2024]
    Nyckelord :Sustainability; Sustainable Accounting; CSRD; Big 4 Accounting Firms; Non Financial Reporting;

    Sammanfattning : With the Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) coming into effect in the EU, a significant number of companies will be subjected to unprecedented non-financial reporting requirements. The Big 4 accounting firms (Deloitte, PwC, EY, KPMG) are important providers of sustainability assurance and, more generally, act as the allies of firms in both the political and corporate fields. LÄS MER