Sökning: "Business and Economics"

Visar resultat 16 - 20 av 13376 uppsatser innehållade orden Business and Economics.

  1. 16. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  2. 17. Bortom Vinsten: En kvalitativ undersökning om hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR och om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amelie Lewenhaupt; Anton Conradsen; Oscar Egard; [2024]
    Nyckelord :CSR; loyalty; legitimacy; Carroll’s CSR pyramid; Betsson AB; Svenska Spel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur använder sig Svenska Spel och Betsson AB av CSR och finns det någon skillnad i CSR-arbetet mellan ett privatägt och statligt ägt spelbolag? Leder företagens CSR-arbete till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen? Syfte: Undersöka hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR i sitt arbete, samt om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen. Metod: Denna kvalitativa studie förhåller sig till ett hermeneutiskt synsätt med en abduktiv ansats. LÄS MER

  3. 18. Hennessy to Henny: Brand Hijacking

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moboluwarin Owoturo; Ida Xing Fredmark; Dimitra Papangeli; [2024]
    Nyckelord :Hennessy; brand heritage; luxury brand; brand positioning; luxury positioning; brand associations; hip hop; 2Pac; USA; cognac; LVMH; Business and Economics;

    Sammanfattning : This master case study delves into Hennessy's strategic efforts to dissociate itself from associations with the US hip hop community during the 1990s to the early 2000s in order to reclaim control over their brand. Authored by three master's students, the case study teaching notes provides insights of how students can solve the case of Hennessy's branding challenges and learn from the the innovative strategies Hennessy employed to overcome them. LÄS MER

  4. 19. Motivating Through Time: Understanding the Motivational Implications of Reduced Work Hours

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Engman; Felix Haglund; Erik Söderpalm; [2024]
    Nyckelord :Motivation; Self-determination theory; Work-life balance; Reduced work hours; Organisational culture; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 20. A reasonable redeployment - A comparative study about redeployment for redundancy in Sweden and Germany

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Sara Ekvall; Tilde Petersson; [2024]
    Nyckelord :Redeployment; Omplacering; Versetzung; Redundancy; Arbetsbrist; Arbeitskäftemangel; Lagen om anställningsskydd; Kündigungsschutzgesetz; Qualification; Status; Location; Business and Economics; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This essay explores the obligation to redeploy as a result of redundancy, conducting a comparative analysis of the redeployment processes in Sweden and Germany. The purpose of the essay is to examine what constitutes a reasonable redeployment in each country and identify differences and similarities in their respective legislation. LÄS MER