Sökning: "Business growth"
Visar resultat 1 - 5 av 2475 uppsatser innehållade orden Business growth.
1. FRÅN HUS FÖR BILDNING TILL NÖJESPALATS : En studie av hur innebörder av kulturbegreppet (re)produceras i lokala medier i relation till etableringen av två kulturhus i norra Sverige
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Title: From a house for cultural formation to a pleasure palace A study of how the concepts of culture are being (re)produced in local media in relations to the establishment of two culture houses in northern Sweden By analysing the concept of culture, (re)produced in local media content about two culture houses in northern Sweden – Kulturens hus in Luleå and Sara kulturhus in Skellefteå – this study investigates and problematises the ongoing struggle for power in the different discourses on the significance of culture in society. A power struggle which the establishment of culture houses in northern Sweden is a publicly debated part of. LÄS MER
2. How to Draw a Circle: Investigating Relationship Management in Circular Business Companies
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Despite the recent surge in circular business model (CBM) research, the discipline is still in its infancy. The field is primarily driven by practitioners and lacks suggestive frameworks, which complicates current CBM trials. LÄS MER
3. Mobile Device Industry in China : A study on Chinese mobile device industry from an ecosystem point of view
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Under the global trend of digital transformation development, Chinese mobile device industry has rapid expansion and yield significant economic benefits and social impacts both domestically and internationally. This growth is driven by the advancement of 5G technology, which has revolutionized various aspects of the industry, including manufacturing, products, and consumer demand. LÄS MER
4. Free-to-fee - en fråga om affärslogik : Utmaningen att ta betalt för tjänster
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Inledning: Den tillverkande industrin har länge ansetts ha en stor tillväxtpotential i en ökad tjänstefiering och att det finns en stor outnyttjad potential i tjänster för sålda produkter som kan realiseras genom intäkter för tidigare upplevda gratistjänster genom en process som kallas Free-to-Fee. Syfte: Studiens syfte är att undersöka tillverkande företags interna förståelse av de processer som leder till behovet att genomföra en Free-to-Fee-transition, det vill säga hur man idag hanterar tjänster relativt produkter i sina erbjudanden till marknaden och varför man i vissa fall inkluderar tjänster “gratis” i samband med en produktförsäljning. LÄS MER
5. Formula 1 Drive to Thrive - How to Handle Success
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The popularity of the Netflix series ‘Drive To Survive’ has almost doubled the amount of Formula 1 (F1) fans thanks to its great storytelling and compelling narratives about the drivers, teams, the rivalries between them and challenges they tackle. The first season aired in 2019 and it is estimated that more than 6. LÄS MER