Sökning: "Business model design"
Visar resultat 21 - 25 av 839 uppsatser innehållade orden Business model design.
21. Investigate the challenges and opportunities of MLOps
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : MLOps is becoming a widespread practice in modern machine learning and data science. The word ”MLOps” combines machine learning technology and business operation process. Many business companies are applying machine learning techniques to improve their business targets and increase their profits. LÄS MER
22. Develop a Process for the Selection of New Continuous Improvement Projects : A case study of the prioritization of Lean Six-Sigmain the quality management team in an assembly industry through the AHP method
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The research focuses on the selection and prioritization of Continuous Improvement (CI)projects in organizations. This study emphasizes the importance of recognizing appropriatecriteria for selecting projects that align with an organization's needs, skills, and goals. LÄS MER
23. Greening the thread : A comparative study of design processes to reduce microplastic shedding in Swedish textile companies
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Purpose – This study aims to gain an increased understanding of how textile companies perceive opportunities and challenges in reducing microplastic shedding in the design process. Specifically, the thesis compares and analyses two distinct textile companies with diverse business approaches. LÄS MER
24. Energileverantörernas kundbehov på prov : Hur energileverantörerna kan uppfylla sina kunders behov genom effektiv utformning av sina hållbara affärsmodeller
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Samhället står inför stora utmaningar när det kommer till en hållbar transformation av energisystemen. Globala trender som hållbarhet, decentralisering, digitalisering och säkerhet kombinerat med ekonomisk nedgång och geopolitiska spänningar har lett till att energileverantörernas kunders behov har skiftat. LÄS MER
25. Konsten att bygga en stark & värdefull varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfråga: Hur presenteras reklamfilmer av ett nytt varumärke för att bygga en stark och värdefull varumärkesidentitet? Syftet: Syftet med studien är att urskilja vad det är i Polestars reklamfilmer som skapar dess styrka i varumärkesidentiteten och hur reklamfilmerna porträtterar varumärkets identitet och personlighet. Denna studie syftar till att bidra med insikt och kunskap hur varumärken kan dra nytta av vikten att förmedla en stark varumärkesidentitet via reklamfilmer. LÄS MER