Sökning: "Business model design"

Visar resultat 21 - 25 av 839 uppsatser innehållade orden Business model design.

  1. 21. Investigate the challenges and opportunities of MLOps

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ting Chun Yau; [2023]
    Nyckelord :Machine Learning Operations MLOps ; Continuous Integration; Continuous Delivery; Pipeline Automation; MLOps; Kontinuerlig integration; Kontinuerlig leverans; Pipeline Automation;

    Sammanfattning : MLOps is becoming a widespread practice in modern machine learning and data science. The word ”MLOps” combines machine learning technology and business operation process. Many business companies are applying machine learning techniques to improve their business targets and increase their profits. LÄS MER

  2. 22. Develop a Process for the Selection of New Continuous Improvement Projects : A case study of the prioritization of Lean Six-Sigmain the quality management team in an assembly industry through the AHP method

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Roopa Attibele Prakash; Adeleh Edalati; [2023]
    Nyckelord :CI Projects; MCDM methods; AHP; FMEA; Project Prioritization;

    Sammanfattning : The research focuses on the selection and prioritization of Continuous Improvement (CI)projects in organizations. This study emphasizes the importance of recognizing appropriatecriteria for selecting projects that align with an organization's needs, skills, and goals. LÄS MER

  3. 23. Greening the thread : A comparative study of design processes to reduce microplastic shedding in Swedish textile companies

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Stina Victorsson; Sonya Reynolds; [2023]
    Nyckelord :The textile industry; Sustainability; Microplastic shedding; Sustainable design processes; Triple bottom line; Circular economy; Swedish textile companies;

    Sammanfattning : Purpose – This study aims to gain an increased understanding of how textile companies perceive opportunities and challenges in reducing microplastic shedding in the design process. Specifically, the thesis compares and analyses two distinct textile companies with diverse business approaches. LÄS MER

  4. 24. Energileverantörernas kundbehov på prov : Hur energileverantörerna kan uppfylla sina kunders behov genom effektiv utformning av sina hållbara affärsmodeller

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Eric Fredén; Emil Leidelof; [2023]
    Nyckelord :Business Model; value creation; value dimensions; customer needs; service logic; sustainability; energy provider; Affärsmodell; värdeskapande; värdedimensioner; kundbehov; servicelogik; hållbarhet; energi-leverantör;

    Sammanfattning : Samhället står inför stora utmaningar när det kommer till en hållbar transformation av energisystemen. Globala trender som hållbarhet, decentralisering, digitalisering och säkerhet kombinerat med ekonomisk nedgång och geopolitiska spänningar har lett till att energileverantörernas kunders behov har skiftat. LÄS MER

  5. 25. Konsten att bygga en stark & värdefull varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Adwani; Moa Ekberg; Antonia Ohlsson; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; Varumärkesidentitet; Varumärkespersonlighet; Design; Digital Storytelling; Reklamfilmer; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Hur presenteras reklamfilmer av ett nytt varumärke för att bygga en stark och värdefull varumärkesidentitet? Syftet: Syftet med studien är att urskilja vad det är i Polestars reklamfilmer som skapar dess styrka i varumärkesidentiteten och hur reklamfilmerna porträtterar varumärkets identitet och personlighet. Denna studie syftar till att bidra med insikt och kunskap hur varumärken kan dra nytta av vikten att förmedla en stark varumärkesidentitet via reklamfilmer. LÄS MER