Sökning: "Business model relevance"

Visar resultat 1 - 5 av 162 uppsatser innehållade orden Business model relevance.

  1. 1. “Nej, jag är inte skraj för ny teknik” : En kvalitativ studie om rekryterares känslomässiga upplevelse av AI inomrekrytering

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Filippa Elf; Elina Bende; [2024]
    Nyckelord :Artificial intelligence; AI; sense-making; Technology Acceptance Model; TAM; Acceptance of AI; Artificiell intelligens; AI; meningsskapande; Technology Acceptance Model; TAM; Acceptans av AI;

    Sammanfattning : The rapid development of artificial intelligence has initiated debates regarding its eventual threats and opportunities in the labor market. There is currently an ongoing discussion about which jobs, within the HR-business, that could potentially be replaced by AI, with the recruiting profession being suggested as replaceable by AI. LÄS MER

  2. 2. Mellan himmel och jord,var befinner sig kunden? : En undersökning om kunders förtroende till On-Premise- och SaaS-system

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elvis Ekman; Sandra Anté; [2024]
    Nyckelord :Software as a Service SaaS ; On-Premise; förtroende; affärssystem;

    Sammanfattning : Implementering av affärssystem inom verksamheter kan ge många fördelar, exempelvis effektivisering och automatisering. Hur systemet levereras till kunden kan påverka förtroendet hos kunden. LÄS MER

  3. 3. What KPIs are fundamental for the business model “Equipment-as-a-Service” at one of Sweden's largest automotive manufacturers?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Sofia Söderlund; Therese Lilja; [2023-07-04]
    Nyckelord :Equipment-as-a-Service; Key Performance Indicators; As-a-service business model; usage-based models; pay-per-usage;

    Sammanfattning : Background: The business model “As-a-Service” is fairly new and has gained attention in connection with the importance of creating a circular economy. The business model has a new way of creating revenue which makes it of value to apply useful Key Performance Indicators (KPIs) in order to remain profitable. LÄS MER

  4. 4. Webbrecensioner : En kvalitativ undersökning om hur företag upplever webbrecensioner och vad det har för påverkan på företagsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Noor Al-jandeel; Rizwan Ebrahimi; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In correlation with increasing increasingly relevant. digitization , the dialogue about web reviews has become, which has increased Consumers tend to use web reviews to a large extent the relevance of the subject from the companies' perspective. LÄS MER

  5. 5. Technology Acceptance in the Age of Mobile Applications

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Svensson; Siri Nygren; Emily Sundqvist; [2023]
    Nyckelord :Digitalisation; Mobile Apps; Technology Acceptance Model TAM ; Retail App Adoption; IKEA.; Business and Economics;

    Sammanfattning : This paper aims to investigate the factors that affect the technology acceptance of retail apps and elaborates on the Technology Acceptance Model (TAM) through an in-depth, single case study on IKEA. The case study provides the research with the crucial aspect of the customer's perception of the app and extends the framework through the practical adoption of apps. LÄS MER