Sökning: "Business platform model"

Visar resultat 1 - 5 av 219 uppsatser innehållade orden Business platform model.

  1. 1. FACEBOOK IS NOW META. Meta's corporate sociotechnical imaginary and the discursive construction of the Metaverse as the social platform of the future

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Marc Castell; [2023-11-22]
    Nyckelord :corporate sociotechnical imaginary; corporate communication; future narratives; Metaverse; platform capitalism; strategic narratives; Sociology of Knowledge Approach to Discourse;

    Sammanfattning : The interpretive discourse-analytic framework of the Sociology of Knowledge Approach to Discourse is used to analyze how Meta's senior executives discursively frame the use of augmented reality and virtual reality in order to position the Metaverse as the next social platform during Connect 2021. The findings suggest five interpretive schemas that characterize the Metaverse as a social platform of the future: (a) the Metaverse as the next version of the Internet; (b) the Metaverse as a facilitator of presence and a connector of people; (c) the Metaverse as a marketplace in the Metaverse economy; (d) the Metaverse as a ubiquitous place in our daily lives; and (e) the Metaverse as a space designed in a responsible manner. LÄS MER

  2. 2. Low-No code Platforms for Predictive Analytics

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Soma Karmakar; [2023]
    Nyckelord :Low code; no code; Predictive analytics; databricks; azure; AWS; Google cloud;

    Sammanfattning : In the data-driven landscape of modern business, predictive analytics plays a pivotal role inanticipating and mitigating customer churn—a critical challenge for organizations. However, thetraditional complexities of machine learning hinder accessibility for decision-makers. LÄS MER

  3. 3. Value creation within a digital service platform through the lens of service-dominant (S-D) logic : A case study of Eljun’s digital payment platform

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Lena Baum; Imge Günes; [2023]
    Nyckelord :value creation; value co-creation; value proposition canvas; digital platform; service-dominant logic;

    Sammanfattning : The number of companies who base their business model on digital platforms has increased in the recent years. Successful examples of digital platforms are e.g., Airbnb, Klarna or Uber. LÄS MER

  4. 4. Barriers and Enablers for Repurposing Vehicle Components in Cross-Sector Collaborations : A Case Study of a Swedish Vehicle Manufacturer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Elin Kjellberg; Violet Mirgati; [2023]
    Nyckelord :circular economy; circular business model; cross-sector collaboration; transportation industry; repurpose; circulär ekonomi; cirkulär affärsmodell; tvärsektionella samarbeten; transportindustrin; repurpose; återbruk;

    Sammanfattning : Sweden's economy is currently heavily dependent on a linear economy model, where raw material ultimately is discarded as waste. The linear approach is unsustainable for manufacturing companies in the long term. LÄS MER

  5. 5. En utveckling av teknologi: digitala plattformar för smarta arenor

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :William Mauritzson; Selma Kamali; [2023]
    Nyckelord :Digital change; digitalisation; digital platform; platform business model; smart arena; Jägersro; Skånska Travsällskapet; Digital utveckling; digitalisering; digital plattform; plattformsmodell; smart arena; Jägersro; Skånska Travsällskapet;

    Sammanfattning : Den snabbt växande teknologiska utvecklingen har gjort att många företag anpassat sina varor,tjänster och företagsstruktur efter det alltmer moderna plattformsmodellen. Denna modell harvisat goda förutsättningar för företag att växa och att skapa ett större interaktionsnätverk mellanandra aktörer och agerar som en bra konkurrenskraft gentemot företag som förhåller sig till entraditionell analog företagsmodell. LÄS MER