Sökning: "Business-to-Business branding"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Business-to-Business branding.

  1. 1. Selling with Personality: The Role of Personal Branding in B2B Social Selling : An Exploratory Study of Personal Branding for B2B sales personnel.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Linnea Mundorf; Ebba Friberg; Selina Johansson; [2023]
    Nyckelord :Personal Branding; Social Selling; Business-to-Business; B2B; Sales Personnel; LinkedIn; Corporate Branding;

    Sammanfattning : This research aims to facilitate sales personnel and companies in understanding the interrelation of personal branding within sales and how it should be utilized effectively. Thus, the thesis explores how sales personnel develop and communicate their personal brand, and additionally how personal branding relates to social selling in a B2B context. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesvärde inom B2B sammanhang : Hur B2B-företag stärker sitt varumärkesvärde med hjälp av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Jasmina Stambolic; Nasimajamila Abudokhan; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Social Media; Business-to-Business B2B ; Branding; Brand Equity; Marknadsföring; Sociala medier; Business-to-Business B2B ; Varumärke; Varumärkesvärde;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vilka fördelar finns det för B2B-fokuserat företag med att marknadsföra sitt varumärke på sociala medier? Hur använder B2B- fokuserat företag sociala medier för att stärka sitt varumärkesvärde? Vilka sociala mediekanaler är lämpliga för ett B2B-fokuserat företag? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur B2B-fokuserade företag använder sig av sociala medier för att stärka sitt varumärkesvärde. Metod: Uppsatsförfattarna har använt sig av en kvalitativ forskningsmetod med sju semistrukturerade intervjuer för insamling av empiri. LÄS MER

  3. 3. The different roles of a brand for purchasing reused materials in B2B

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Lisa Jodlovsky; Hanadi Secerovic; [2021-07-02]
    Nyckelord :Brands; business-to-business B2B ; circular economy; purchasing; reused materials; circular branding; construction industry;

    Sammanfattning : There is a growing trend of circular economy within the B2B sector and limited research has been conducted regarding the role of the brand in this setting. This paper focuses on purchasing experiences of reused materials in the construction industry. LÄS MER

  4. 4. Developing a Brand Image on the B2B Market: An case study on the SaaS company PinMeTo

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Pataki; Mihail Aittokallio; [2020]
    Nyckelord :SaaS; Brand Image; B2B branding; B2B; B2B Market; Business and Economics;

    Sammanfattning : Developing a Brand Image on the B2B Market: An explorative case study on brand image of SaaS company PinMeTo 2020 BUSN39 A case study on PinMeTo with 7 semi-structured interviews. The purpose of this study is to explore the most important brand image elements for SaaS companies in a B2B market from an internal perspective and determine how they develop a brand image. LÄS MER

  5. 5. The Utilization of Social Media Marketing in a B2B context- Marketing Decision-makers Point of View

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ludwig Månsson; Sheriff Shahen; Sepehr Gharanfoli; [2020]
    Nyckelord :Social Media Marketing; Social Media; Social Media Perception; Digital Marketing; Industrial Marketing; Business-to-business; Marketing Communication;

    Sammanfattning : To date, the rather new phenomena known as Social Media Marketing (SMM) has caught much attention from researchers and several studies have been conducted prior to resolving how this new phenomenon can be utilized by business-to-business (B2B) organizations. However, existing literature covering SMM has been mainly focused on the business-to-consumer (B2C) perspective, therefore, there is a lack of research in the utilization of SMM in a B2B context. LÄS MER