Sökning: "Business-to-business relationer"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden Business-to-business relationer.

  1. 1. Konkurrensfördelar med en hållbarhetsstrategi : En fallstudie av vilka fördelar Brewmaster kan uppnå genom en ökad förståelse för B2B-kunders kravställningar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Julia Jernek; Moa Selerud; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; sustainability strategy; requirements; supplier; competitive advantages; sustainable development; supplier criteria; partnerships; stakeholders; business- to-business customers; Hållbarhet; hållbarhetsstrategi; kravställningar; leverantör; konkurrensfördelar; hållbar utveckling; leverantörskriterier; partnerskap; intressenter; business-to-business kunder;

    Sammanfattning : Bakgrund: Inom företagssektorn prioriteras sociala- och miljömässiga hållbarhetsaspekter i större utsträckning vid utvärdering av nya och befintliga leverantörer. Leverantörer är i behov av att uppfylla kriterier från B2B-kunder varvid en hållbarhetsstrategi kan vara fördelaktig att verka utefter. LÄS MER

  2. 2. The potential of coordination mechanisms to enhance the claim management process

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Martina Bociluk; Elvira Östin; [2022]
    Nyckelord :Claims Management; Order Fulfillment Process; Business to Business; Information Flow; Thirty Party Logistics;

    Sammanfattning : Det är vanligt förekommande att företag outsourcar logistiska aktiviteter genom samarbete med TPL-företag. Studien är baserad på företaget OBH Nordica som outsourcar lager- och transportlösningar till företaget Aditro Logistics. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesvärde inom B2B sammanhang : Hur B2B-företag stärker sitt varumärkesvärde med hjälp av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Jasmina Stambolic; Nasimajamila Abudokhan; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Social Media; Business-to-Business B2B ; Branding; Brand Equity; Marknadsföring; Sociala medier; Business-to-Business B2B ; Varumärke; Varumärkesvärde;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vilka fördelar finns det för B2B-fokuserat företag med att marknadsföra sitt varumärke på sociala medier? Hur använder B2B- fokuserat företag sociala medier för att stärka sitt varumärkesvärde? Vilka sociala mediekanaler är lämpliga för ett B2B-fokuserat företag? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur B2B-fokuserade företag använder sig av sociala medier för att stärka sitt varumärkesvärde. Metod: Uppsatsförfattarna har använt sig av en kvalitativ forskningsmetod med sju semistrukturerade intervjuer för insamling av empiri. LÄS MER

  4. 4. Tillit utan att träffas : Etablering av tillit i digitala b2b-relationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Göthe; Sarah Kronvall Niño de Guzman; [2021]
    Nyckelord :digitalisering; b2b; tillit; kundrelation; kommunikation;

    Sammanfattning : Med de rådande omständigheterna som pandemin covid-19 medfört har såväl privatpersoner, företag, organisationer, skolor och myndigheter behövt ändra sitt arbetssätt till att bli digitalt. Organisationer som inte är anpassade efter att passa in i en digital kontext har plötsligt behövt omkonstruera sin verksamhet för att fortsättningsvis fungera i det nya normala. LÄS MER

  5. 5. Word of mouth inom Business to Business : En studie om ryktesspridning genom information mellan företag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Isabelle Johansson; Anton Klein; [2021]
    Nyckelord :WOM; B2B; Collaboration; Customer Value; Corporate Relations; WOM; B2B; Samarbete; Kundvärde; Företagsrelationer;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår studie är att undersöka och analysera hur WOM påverkar relationer mellan företag inom B2B. Metod: Denna studie har med tio semistrukturerade intervjuer utgått från en kvalitativ forskningsmetod. Insamlat material från respondenterna har tolkats genom en tematisk analys. LÄS MER