Sökning: "Butiken konsumentbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Butiken konsumentbeteende.

  1. 1. Vilken matbutik väljer du? : En kvantitativ studie om konsumentens beslutsresa inom svensk dagligvaruhandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Eriksson; Philip Ljung; [2023]
    Nyckelord :Konsumentens beslutsresa; konsumentbeteende; varumärkeslojalitet; prisbild; dagligvaruhandel.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en ökad förståelse för konsumentens beslutsresa inom svensk dagligvaruhandel. Detta genom att undersöka hur konsumentens beslutsresa ser ut samt effekten av varumärkeslojalitet och prisbild i valet av matbutik. LÄS MER

  2. 2. Länge leve butiken! : En kvalitativ undersökning av generation Z:s konsumentbeteende och den fysiska butikens framtida roll

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Filippa Danell Karlberg; Frida Johdet; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Due to the increased level of digitization in society the retail sector must adapt and follow the digital footprint to survive on the market. As a result of the digital development, e-commerce has become a major part of the retail industry. LÄS MER

  3. 3. Nudging inom livsmedelsbutiker : En studie om huruvida konsumenter i Sverige och England påverkas av nudging

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Malin Lager; Amanda Johnson Gunnarsson; [2022]
    Nyckelord :Nudging; grocery stores; marketing; behavior change; health; Nudging; livsmedelsbutiker; marknadsföring; beteendeförändring; hälsa;

    Sammanfattning : Nudging syftar till vilken aspekt som helst av valarkitektur som förändrar människors beteende på ett positivt vis utan att förbjuda några alternativ eller väsentligt ändra deras ekonomiska incitament. Marknadsföringsstrategin har blivit allt vanligare de senaste åren och förekommer bland företag men även samhället i stort. LÄS MER

  4. 4. Förändrat konsumentbeteende som påverkat köpbeslutsprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Julia Borg; Johanna-Louise Berg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Pandemin är den mest kritiska situationen som skett globalt under de senaste 100 åren, detta har bidragit till ett förändrat konsumentbeteende. Pandemin har bidragit med restriktioner vilket har resulterat i att digitala köp har påskyndat den digitala utvecklingen och den fysiska butiken har påverkats negativt av restriktionerna. LÄS MER

  5. 5. Stadskärnan vs köpcentrum : En jämförande analys mellan kundbaserna

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Hannes Larsson; Erik Sillerström; [2022]
    Nyckelord :Price elasticity Agglomeration Consumer behavior; Priselasticitet Agglomeration Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : A strong trend in Swedish retail has been and is that an increased amount of trade is moved to external shopping malls. Several city lines are negatively affected and lose purchasing power when shopping malls are established and attract customers. LÄS MER