Sökning: "Butiken som varumärke"

Visar resultat 16 - 20 av 40 uppsatser innehållade orden Butiken som varumärke.

  1. 16. Interiör + varumärke = sant? : En studie om interiörens betydelse för varumärket

    Kandidat-uppsats, Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Anna Nilsson; Ida Andersen; [2014]
    Nyckelord :rand; servicescape; image; interior; environment; CVI; Varumärke; servicescape; image; interiör; miljö; CVI;

    Sammanfattning : Marknadsföring och kontakt med kunder utformas på ett sätt som ska vara fördelaktigt för företagsryktet. Ryktet skapar sedan en bild av företaget. Den bild är det som blir det förmedlade varumärket och i längden även en viktig framgångsfaktor. LÄS MER

  2. 17. Vad påverkar kunders val av butik inom dagligvaruhandeln? : En kvantitativ studie om butiksattributs betydelse för kundlojalitet inom Coop Forums butiker i Region Nord.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Annamaria Boström; Theresia Johansson; [2014]
    Nyckelord :Storeattributes; store image; store satisfaction; store loyalty; Coop Nord;

    Sammanfattning : Den svenska dagligvaruhandelns utveckling går mot fler etablerade stormarknader i utkanten av städer. Följderna blir att mindre butiker på landsbygden konkurreras ut och att kunder väljer handelsområden framför butiker i stadskärnor. LÄS MER

  3. 18. Lägg märke till varumärket : En kvantitativ undersökning kring hur varumärket Hollister jobbar med kommunikation för att stärka sitt varumärke.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Lovisa Leijonklo; [2014]
    Nyckelord :Brand; Brand building; Visual communication; two-way symmetrical communication; communication channels; quantitative studie; online questionnaire survey; Hollister.; Varumärke; Varumärkesbyggande; Visuell kommunikation; Tvåvägs-symmetrisk kommunikation; kommunikationskanaler; kvantitativ studie; webbenkät; Hollister.;

    Sammanfattning : The purpose of the case study is to research whether the brand Hollister can establish themselves to their target audience working with communication. To achieve the goal with the study, the following theories has been applied: brand building, visual communication, two-way symmetrical communication and communication channels. LÄS MER

  4. 19. Omnikanalen - Steget efter multikanalen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Mångs; Lina Andersson; [2013-07-05]
    Nyckelord :Omnikanal; multikanal; fysisk butik; e-butik; information; sömlöshet;

    Sammanfattning : Bakgrund och Problemformulering: Dagens samhälle krymper med hjälp av Internet och de nya teknikerna. En följd av detta är att informationsutbytet sker betydligt snabbare idag än tidigare och det är inte på väg att minska och det är genom detta som många nya kanaler har tillkommer. LÄS MER

  5. 20. Låga priser eller handla miljömedvetet? En fallstudie om företagspolicy och inköpsvanor i Willys butiker

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Josefina Orlenius; [2013-03-26]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna undersökning syftar till att studera Willys kunders syn på miljöansvar genom att beskriva och analysera hur dessa förhåller sig som konsumenter och relatera detta till företagets intentioner och principer. Svaren har analyserats för att besvara studiens frågeställningar som berör miljömedvetenhet, handlingsmönster och kulturgeografiska aspekter. LÄS MER