Sökning: "Butiker hård konkurrens"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Butiker hård konkurrens.

  1. 1. Marknadsföringslagen och dynamisk prissättning - Är prismarknadsföring i kombination med dynamisk prissättning förenligt med marknadsföringslagen?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Thea Midby; [2021]
    Nyckelord :förmögenhetsrätt; marknadsföringsrätt; prismarknadsföring; dynamisk prissättning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Digitalisation has had a significant impact on the retail industry. Due to strong competition, price-conscious consumers and dynamic pricing (a pricing strategy in which prices varies several times throughout the day) prices in E-commerce are usually lower than prices in traditional commerce. LÄS MER

  2. 2. Beteende som driver e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA BRANDER; KLARA NILSSON UNENGE; [2014]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; E-handel; Köpprocessen;

    Sammanfattning : Den svenska e-handeln ökar markant och tar marknadsandelar från fysiska butiker, expansionen gör det därför betydelsefullt att förstår konsumenters beteende på webben. Den globala marknaden bidrar till hård konkurrens mellan aktörerna och konsumenters stora valmöjligheter gör det svårt för mindre aktörer att synas och behålla sina marknadsandelar. LÄS MER

  3. 3. Personalutbildning i butik

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :LOVISA KARLSSON; EMMA PREMFORS; [2013]
    Nyckelord :Personalhandbok; säljteknik; fullservice; exponering; fortbildning;

    Sammanfattning : Dagens modebutiker är utsatta för hård konkurrens. För de butiker som använder sig av personlig service som ett konkurrensmedel så ligger fokus på personalens egenskaper och kunskaper. LÄS MER

  4. 4. Vad säger de ekologiska kläderna i butiken till dig? -Butikskommunikation av ekologiska kläder

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA HOLM; ANGELICA OLSSON; [2013]
    Nyckelord :butikskommunikation; exponering; Ekologiska kläder;

    Sammanfattning : I vår uppsats vill vi fördjupa oss i ekologiska kläder och hur dessa kommuniceras och exponeras i modebutiker. Vi vill förtydliga vad ekologiska kläder är, vilka krav som ställs på dessa och hur de kommuniceras ut till konsumenterna i butiken. LÄS MER

  5. 5. Energieffektivisering i livsmedelsbutiker i Stockholms skärgård

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Malin Ekman; Daniel Svärdsjö; [2012]
    Nyckelord :energieffektivisering; energimodell; skärgårdsbutiker; glesbygdsbutiker; förnyelsebar energi;

    Sammanfattning : Många butiker i glesbygden har tvingats lägga ned på grund av hård konkurrens från större butiker i städer och handelscentrum. De har dock ofta en samhällviktig roll som exempelvis ombud för apotek och post och en nedläggning bör om möjligt undvikas. Minskade energikostnader resulterar i att butikers chanser att överleva ökar. LÄS MER