Sökning: "Butikslayout"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade ordet Butikslayout.
11. Vad kvinnor vill ha : Hur tänker kvinnor eller inte tänker vid shopping
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Shopping har genom tiderna alltid varit en kvinnlig syssla. Det var shoppingen som fick hemmafrun ut ur hemmet. Men tiderna förändras och i dag används shopping som en social aktivitet människor emellan. Dagens utbuds och informationsöverskott har lett till större förvirring bland konsumenterna. LÄS MER
12. Kategorihantering; ett verktyg för att skapa framtidens ekologiska frukt- och grönthylla?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Kategorihantering; ett verktyg för att skapa framtidens ekologiska frukt- och grönthylla? Institution: Institutionen för Service Management, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Nivå: Magisteruppsats VT 2009. 15 poäng Författare: Martin Lundqvist, Calin Roman och Marcus Stridhammar Handledare: Mikael Bergmasth och Birgitta Olsson Syfte och bidrag: Vårt syfte med studien är följande; att undersöka om kategorihantering kan tillämpas för att påverka konsumentbeteendet och därmed omsättningen för en varugrupp. LÄS MER
13. Undrar vad som döljer sig där under? : En studie om bakomliggande faktorer som påverkar kvinnors köpbeslutsprocess vid köp av underkläder
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Det råder just nu en lågkonjunktur i Sverige och denna lågkonjunktur slår hårt mot många företag. Däremot kommer underklädesbranschen enbart att backa 0,8 % i år enligt Dagens Industri. Kvinnorna är den största kundgruppen sett till underkläder och de spenderar i genomsnitt 520 kronor per år på underkläder. LÄS MER
14. Exteriör, interiör och psykosocial miljö : utifrån den lilla leksakshandlarens perspektiv
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Det har blivit viktigare att kunna hävda sig på marknaden gentemot de nu många stormarknader och kedjor som expanderar och blir fler. Vi tänker beröra de ämnen som handlar om butikers miljöer. Förutom sortiment och pris kan butiker konkurrera på marknaden om de har och använder sig av en fungerande butiksmiljö. LÄS MER