Sökning: "Butiksmiljö"
Visar resultat 16 - 20 av 76 uppsatser innehållade ordet Butiksmiljö.
16. Impulsköp : Vilka faktorer i en klädbutik påverkar konsumenten till impulsköp?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Att vara en klädbutik idag kan medföra svårigheter, med tanke på konkurrerande butiker och den ständigt växande E-handeln. Det är därför viktigt för klädbutiker att både veta hur och kunna påverka sina potentiella kunder till att köpa deras produkter för att öka sin försäljning och konkurrera på marknaden. LÄS MER
17. Omedveten arousal i butiksmiljön : Om arousals påverkan på kunders beteende och upplevelse
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Titel: Omedveten arousal i butiksmiljön. Nyckelord: Arousal, omedveten arousal, servicescape, butiksmiljö, konsumtionsbeteende, GSR-armband, eyetracking, elektrodermal aktivitet. Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som framkallar omedveten arousal i en riktig butiksmiljö. LÄS MER
18. Att skapa en image genom butikens miljö
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Increasing competition in the market place has made business ever tougher for the multibrand store. In order to create new customers as well as keeping existing customers loyal, companies must create and maintain a strong brand identity and project a strong brand image within their chosen segment. LÄS MER
19. Designing a Wallpaper Display System for an Effective Product Selection : A Collaboration with Midbec Wallpapers
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : We are heading into a world that is becoming more and more digital. In the future markets, customers will demand that some sort of technical support is available when they make purchases. LÄS MER
20. Turn Trash into Treasure : Kommunikation av hållbar fast fashion i butiksmiljö
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : .... LÄS MER