Sökning: "Butiksmiljö"

Visar resultat 16 - 20 av 76 uppsatser innehållade ordet Butiksmiljö.

  1. 16. Impulsköp : Vilka faktorer i en klädbutik påverkar konsumenten till impulsköp?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jacob Helgesson; Raymond Arifi; [2018]
    Nyckelord :impulse purchases; consumer; influences; store environment; emotions; consumer behavior; clothing store; impulsköp; konsument; påverkansfaktorer; butiksmiljö; känslor; konsumentbeteende; klädbutik;

    Sammanfattning : Att vara en klädbutik idag kan medföra svårigheter, med tanke på konkurrerande butiker och den ständigt växande E-handeln. Det är därför viktigt för klädbutiker att både veta hur och kunna påverka sina potentiella kunder till att köpa deras produkter för att öka sin försäljning och konkurrera på marknaden. LÄS MER

  2. 17. Omedveten arousal i butiksmiljön : Om arousals påverkan på kunders beteende och upplevelse

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Johan Eriksson; Sissel Södermyr; [2017]
    Nyckelord :Arousal; unconscious arousal; servicescape; store environment; consumer behavior; GSR-wristband; eye tracking; electrodermal activity; Arousal; omedveten arousal; servicescape; butiksmiljö; konsumtionsbeteende; GSR-armband; eyetracking; elektrodermal aktivitet;

    Sammanfattning : Titel: Omedveten arousal i butiksmiljön. Nyckelord: Arousal, omedveten arousal, servicescape, butiksmiljö, konsumtionsbeteende, GSR-armband, eyetracking, elektrodermal aktivitet. Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som framkallar omedveten arousal i en riktig butiksmiljö. LÄS MER

  3. 18. Att skapa en image genom butikens miljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Lyppert; Li Malmberg Wahle; [2017]
    Nyckelord :Corporate identity; Corporate image; Communication; Store design; Store interior; Multibrand store; Företagsidentitet; Företagsimage; Kommunikation; Butiksmiljö; Butiksdesign; Multibrandbutik;

    Sammanfattning : Increasing competition in the market place has made business ever tougher for the multibrand store. In order to create new customers as well as keeping existing customers loyal, companies must create and maintain a strong brand identity and project a strong brand image within their chosen segment. LÄS MER

  4. 19. Designing a Wallpaper Display System for an Effective Product Selection : A Collaboration with Midbec Wallpapers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Ida Hedman; [2017]
    Nyckelord :Wallpaper Display Design; Store Interior Design; Industrial Design Engineering; Customer Experience; Merchandising; Needfinding; Design av tapetdisplay; Butiksinrednings Design; Teknisk Design; Kundupplevelse; Marknadsföring; Behovsidentifiering;

    Sammanfattning : We  are  heading  into  a  world  that  is  becoming  more  and  more  digital.  In  the  future  markets,  customers   will   demand   that   some   sort   of   technical  support  is  available  when  they  make  purchases. LÄS MER

  5. 20. Turn Trash into Treasure : Kommunikation av hållbar fast fashion i butiksmiljö

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Filippa Karlsson; Pauline Krogsböll; [2017]
    Nyckelord :Fast fashion; Hållbarhet; Insamlingsaktiviteter; Återvinning; Återanvändning; Kommunikation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER