Sökning: "Buzz marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden Buzz marketing.

  1. 1. Phygital Fashion Week : A Qualitative Study of the Contemporary Copenhagen Fashion Week

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Joanna Turner; Andrea Poth; Linnea Göthelid; [2023]
    Nyckelord :Fashion Marketing; Fashion Week; Phygital; Gatekeeping; Exclusivity; Buzz Marketing; Social Media;

    Sammanfattning : The value of fashion week’s physical presence has been questioned in connection with the Covid-19 pandemic, when fashion week became fully digital. Once the pandemic subsided, the digital attributes were retained and combined with the physical space, resulting in a phygital fashion week. LÄS MER

  2. 2. The unexplored power of buzz in the video game industry

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Oskar Hammarsten; Sofie Hägerbrand; [2020]
    Nyckelord :Buzz; hype; anticipation; marketing; video game; customer-based brand equity; CBBE; pre-release consumer buzz; PRCB; expectations;

    Sammanfattning : Background: The global video game industry is today bigger than both the film- and music industry and is subject to a lot of competition. Companies are always looking for alternative ways to reach consumers and buzz is identified as a crucial success factor by many scholars. LÄS MER

  3. 3. “Milk is milk” versus “Ditch milk” : A case study of consumers’ attitudes towards brands involved in brand rivalry

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Pernilla Lerberg; Kajsa Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Consumer attitudes; brand rivalry; public conflict; buzz marketing; brand; word-of-mouth;

    Sammanfattning : For the last five years, Sweden has seen a quite remarkable milk war between the traditional Arla serving dairy products and the innovative Oatly offering vegan milk substitutes. The purpose of this thesis was to investigate how consumers’ attitudes are affected by firms’ involvement in brand rivalry, where the conflict between Arla and Oatly served as a case. LÄS MER

  4. 4. Skapa förväntan - Mer än ett PR-trick : Hur företag skapar förväntan innan premiär i en digital kontext för produkter och tjänsters framgång.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lars Jarkell; Moa Ullmark; [2019]
    Nyckelord :Anticipation; Launch Strategy; Trust; Social Media; Targeted Communication; Förväntan; Lanseringsstrategi; Förtroende; Sociala medier; Riktad kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att öka förståelsen för hur företag arbetar med strategi och taktik för att skapa förväntan på marknader innan en produkts premiär. Hur det går till när förväntan skapas innan produktpremiär, utan att det slår över och får negativa konsekvenser för produkten eller tjänsten, är ett område som kan anses vara outforskat. LÄS MER

  5. 5. Growth hacking as a methodologyfor user retention in the entrepreneurial venture: A case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Siurblyté Vilda; [2018]
    Nyckelord :Growth hacking; user retention; growth; growth strategy; start-up development; entrepreneurship;

    Sammanfattning : Even though growth hacking is a new concept, it has become a buzz-word among entrepreneurs and start-ups. Various startups that have achieved extensive growth, such as Dropbox, Uber, Airbnb, have been sharing their success stories. However, to date, the focus of this concept was more on the practicalities instead of the theoretical research. LÄS MER