Sökning: "Bygg- och anläggningsprogrammet"
Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden Bygg- och anläggningsprogrammet.
16. Ämnesintegration, ett didaktiskt val?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningStudiens syfte är att undersöka lärares erfarenheter och upplevelser av arbete med ämnesintegration emellangymnasiegemensamma ämnen och yrkesämnen på bygg- och anläggningsprogrammet vid en gymnasieskola.Studiens frågeställningar var: Hur beskrivs ämnesintegrerat arbete av lärarna? Vilka problem och möjligheterupplever lärarna med ämnesintegrerat arbete? Hur påverkar ämnesintegrationen eleven studiemässigt, enligtlärarna? Vårt intresse för ämnesintegrerat arbete kommer från att vi uppfattar att elever i yrkesförberedandeutbildningar inte alltid förstår vikten av att besitta kunskaper i programgemensamma ämnen. LÄS MER
17. Elevers fysiska aktivitetsnivå under skoldagen på Bygg- och anläggningsprogrammet i gymnasieskolan
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med den här studien var att undersöka den aeroba fysiska aktivitetsnivån hos gymnasieungdomar på Bygg- och anläggningsprogrammet under skoldagar som innehöll teorilektioner, praktiska lektioner, idrottslektioner och raster. Frågan som ställdes var: Hur ser den fysiska aktivitetsnivån ut under teorilektioner, praktiska lektioner och lektioner i idrott och hälsa samt under raster hos gymnasieelever på Bygg- och anläggningsprogrammet. LÄS MER
18. Elever i behov av särskilt stöd på bygg- och anläggningsprogrammet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Low- performing pupils at the construction programme .... LÄS MER
19. Yrkeslärares bedömning av byggelever i verkstadsämnet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningSyfteSyftet med detta arbete var att undersöka om bygglärarens yrkesutbildning och yrkesbakgrund har betydelse förbedömningen av yrkeseleverna på Bygg- och anläggningsprogrammet och vilka kunskaper som bygglärare bedömerunder verkstadslektionerna. Verkstadslektionerna är den ena av de två praktiska delarna av Bygg-ochanläggnigsprogramet och den del där byggläraren bedriver praktiska lektioner. LÄS MER