Sökning: "Bygga kundbas"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Bygga kundbas.

  1. 1. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Sebastian Stotzer; [2020]
    Nyckelord :mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Sammanfattning : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. LÄS MER

  2. 2. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Sebastian Stotzer; [2020]
    Nyckelord :mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Sammanfattning : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. LÄS MER

  3. 3. Innovations in the business model : Leapfrogging competitors in the Swedish rental housing market

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ANNA ZAKIPOUR MAHMOUDI; ARSHAM ATIGHECHI; [2020]
    Nyckelord :Rental housing market; Business model; Start-ups; Multi-Sided Platform; Disruptive Business Model; Building User-base; Affärsmodel; Start-ups; Digitala Plattformar; Disruptiva Affärsmodeller; Bygga kundbas;

    Sammanfattning : A dilemma that has plagued the rental housing market (RHM) in Sweden is the lack of innovation and companies’ ability to disrupt the market. For start-ups with scarce resources, this becomes further problematic as they become limited in how they can approach disruption. LÄS MER

  4. 4. Osäkerhet eller optimism? En kvalitativ studie om hur entreprenörer förhåller sig till ny teknologi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Klara Sundberg; Jakob Örnmalm; [2019]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Technological readiness; Technological acceptance; Uncertainty; Optimism; Decision making; Entreprenörskap; Teknologisk beredskap; Teknologisk acceptans; Osäkerhet; Optimism; Beslutsfattande;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur entreprenörer förhåller sig till den osäkerhet som råder när beslut tas angående implementering av ny teknologi.   Metod: Då studiens syfte har varit att öka förståelsen för ämnet har semistrukturerade djupintervjuer använts som kvalitativ metod. LÄS MER

  5. 5. Franchising as an alternative form of outsourcing : länsförsäkringar Stockholm’s opportunities to expand the franchise concept by including home insurance inspections

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Anna Berge; [2015]
    Nyckelord :agency theory; franchising; home insurance inspection; inspection cost; insurance; interdependence; Länsförsäkringar; outsourcing; transaction cost theory; transaction-specific investment;

    Sammanfattning : Through the years at the market Länsförsäkringar has built up an organization with a strong brand, great economy and a good customer base, which create a great starting point to build up a franchise chain from. Today there are also two well-developed and successful franchise organizations within insurance and real estate agency. LÄS MER