Sökning: "Bygga med klossar"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Bygga med klossar.
1. Byggleksak för att uppmuntra barns kreativitet
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Byggleksaker tillåter barn att skapa och är en viktig del i utveckling av motorik, kognition, och kreativitet. Men många byggleksaker på marknaden har tillhörande bruksanvisningar eller ett specifikt användningsområde, vilket leder till lek som blir antingen rätt eller fel. LÄS MER
2. Stabilisation of higher wooden houses in volume building technology
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Avdelningen för Konstruktionsteknik; Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologiSammanfattning : Byggnationen av bostadshus med trästomme har enligt Statistiska centralbyrån ökat med 85% efter den senast lägsta uppmätningen 2011. Statistiska centralbyrån menar också att det är bostadshus bestående av 4-8 våningar som byggs mest i Sverige idag. LÄS MER
3. Omkonstruktion av en VUBB- lindningskopplare för en högre märkspänning
M1-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Rapporten beskrivet ett projekt i uppdrag från ABB Component och är en del i kursen examensarbete för högskoleingenjörer i maskinteknik, MSGC17, vid Karlstads universitet, fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap. Projektet skapades efter att ett gränsprov av VUBB lindningskopplaren visat att stora oscillationer sker i förväljaren. LÄS MER
4. Lekande och lärande utmaning. : En studie om matematik med duplomallar i förskolan.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Detta examensarbete syftar till att undersöka hur barn använder matematik när de bygger med duploklossar (Lego) efter duplomallar i förskolan. Detta med anledning av de stärkta mål och riktlinjerna i läroplan för förskolan Lpfö 98 (rev. 2010) inom bland annat matematik. LÄS MER
5. Barn, bygg och konstruktion : Om barns bygg och konstruktion i förskolan ur ett genusperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : The purpose of this study was to examine how children of the age of 4-6 years build and designs in preschool. With help of the socio-cultural and gender perspective has interviews with children in the age between 4-6 years been analyzed to examine how children reason and acts about gender roles in building and construction in preschool. LÄS MER