Sökning: "Byråer"

Visar resultat 16 - 20 av 224 uppsatser innehållade ordet Byråer.

  1. 16. Artificiell Intelligens : En studie på användning av AI inom IT-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tony Lam; William Fredriksson; Fisnik Sahara; [2022]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; A study of the use of AI in IT businesses; Artificiell Intelligens; AI; algoritmer; processer; etik;

    Sammanfattning : Följande studie har undersökt hur implementering av AI kan påverka IT-företag inom olika aspekter som exempelvis fördelar, nackdelar, utmaningar och verksamhetsprocesser. Studien är baserad på en kvalitativ metod där det insamlade materialet utgör grunden till detta arbete. LÄS MER

  2. 17. Utmaningar och möjligheter för revisorer till följd av Covid-19 pandemin : En kvalitativ studie om ökat distansarbete och dess inverkan på revisionskvalité

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Dahlgren Johanna; Kenneman Olivia; [2022]
    Nyckelord :Audit quality; communication; efficiency; knowledge development; teleworking; digitization; digital collection of audit evidence; the auditing profession; Independent; objectivity; Revisionskvalité; kommunikation; effektivitet; kunskapsutveckling; distansarbete; digitalisering; digital inhämtning av revisionsbevis; revisionsprofessionen; oberoende; objektivitet;

    Sammanfattning : Covid-19 pandemin har orsakat dödsfall, risk för människors hälsa och en världsekonomisk nedgång vilket resulterade i att restriktioner infördes för att minska smittspridningen. Restriktioner i form av fysisk distansering till följd av Covid-19 pandemin har skapat både utmaningar och möjligheter för olika branscher i världen. LÄS MER

  3. 18. Digitalisering inom mindre revisionsbyråer : Drivande faktorer bakom förändring och dess påverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Sperens; Johanna Wallfors; [2022]
    Nyckelord :Digitalization; Auditing; Institutional Theory; Institutional Logic; Professional Logic; Commercial Logic;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för digitaliseringens påverkan på mindre revisionsbyråer. Studien undersöker hur den professionella och kommersiella logiken påverkar företagets och de anställdas syn på förändringar drivna av digitalisering.  Metod: Den genomförda studien är en fallstudie med deduktiv ansats. LÄS MER

  4. 19. Digitala system - stress eller tillgång förredovisningskonsulten : En studie om digitaliseringens inverkan på yrkesutövandet utifrån redovisningskonsultens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Ottilia Nymark; Mimmi Vilhelmsson; [2022]
    Nyckelord :digitalization; accounting consultants; impact; accounting work; competence; motivation; digitalisering; redovisningskonsulter; inverkan; redovisningsarbete; kompetens; motivation;

    Sammanfattning : Titel “Digital systems- stress or asset for the accounting consultant?” A study of the impact of digitalization on work from the accounting consultant´s perspective. Purpose The purpose of this study is to describe how accounting consultants perceive the impact of digitalization on accounting. LÄS MER

  5. 20. Att rida på hållbarhetsvågen: enlegitimerande boost för PR? : En kvalitativ studie om branschmönster och legitimeringar blandsvenska PR-byråer

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Wilma Reinitz Lundbergh; Kerstin Ågren; [2022]
    Nyckelord :Hållbarhet; Hållbarhetskommunikation; Kritisk diskursanalys; Legitimitet; Ny-institutionell teori; PR-byrå; Webbtexter;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka om och i så fall hur PR-byråer använder hållbarhetsdiskursen för att legitimera sina verksamheter. Det görs genom en kvalitativ textanalys där vi eftersträvar att bidra med kunskap om branschmönster och legitimeringar i svensk PR-praktik. LÄS MER