Sökning: "Byråer"

Visar resultat 6 - 10 av 224 uppsatser innehållade ordet Byråer.

  1. 6. Från kaos till kontroll? : Risker och kontroll med influencer-marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Börjesson; Isabella Käll; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer marketingbyrå; varumärke; outsourcing; riskhantering;

    Sammanfattning : Influencers, vanligen associerade med varumärken de gör reklam för, kan publicera innehållsom möts av negativ kritik. Det kan spilla över på företaget de associeras med. Vid företagsökade användning av marknadsföring genom influencers har det blivit naturligt att anlita eninfluencer marketingbyrå (“byrå”) som mellanhand. LÄS MER

  2. 7. Digitaliseringens inverkan på redovisningskonsulters praktik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :George Homa; Valdrina Rrahmani; [2023]
    Nyckelord :Practice theory; practice; accounting consultant; accounting; accounting process; digitalization; digital solutions; digital tools; impact; development; Praktikteori; praktik; redovisningskonsult; redovisning; redovisningsprocess; digitalisering; digitala lösningar; digitala verktyg; inverkan; utveckling;

    Sammanfattning : Bakgrund och inledning: Digitaliseringen har förändrat samhället i stort och påverkat både individuella människors och företags vardag. Inom redovisningsbranschen har digitaliseringen haft en betydande inverkan, med övergången från traditionella pappersbaserade system till digitala verktyg och processer. LÄS MER

  3. 8. Blockchain - Mirakelkuren för en effektivare revisionsprocess?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emil Alm; David Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Blockchain; Efficiency; Digitalization; Audit process; Continuous audit; Decentralized database; Smart contracts; Blockchain; Effektivitet; Digitalisering; Revisionsprocess; Kontinuerlig revision; Decentraliserad databas; Smarta kontrakt;

    Sammanfattning : Inom revisionsbranschen tenderar arbetsbelastningen att vara extra hög, framför allt under de två första kvartalen vilket bidrar till hög stress och långa arbetsdagar. I dagens samhälle spelar den teknologiska utvecklingen en stor roll. LÄS MER

  4. 9. De fyra stora byråernas granskning i samband med nedskrivningsprövning av goodwill : Skillnader och likheter mellan byråerna och de institutionella faktorernas betydelse för byråmetodiken

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Gita Kiabi; Niklas Kihlström; [2023]
    Nyckelord :Big four; impairment test; IAS 36; subjectivity; audit; auditor; valuation specialist; audit process.; De fyra stora byråerna; nedskrivningsprövning; IAS 36; subjektivitet; revision; revisor; värderingsspecialist; granskningsprocess; kompetens;

    Sammanfattning : Revisionsbranschen domineras av de fyra stora byråerna vilka tillsammans står för en majoritet av de utförda revisionstjänsterna. Då byråerna verkar under samma förutsättningar blir det relevant att undersöka om de svarar på omgivningen på ett likvärdigt sätt. LÄS MER

  5. 10. "Det har blivit nästan trendigt att vara autentisk" : En intervjustudie om influencer marketing

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Lovisa Eriksson; Helena Wrete; [2023]
    Nyckelord :authenticity; influencer marketing; influencer marketing agencies; influencer; mediated interaction; social interaction; social media; autenticitet; influencer marketing; influencer marketing-byråer; influencer; medierad interaktion; social interaktion; sociala medier;

    Sammanfattning : Influencer marketing (IM) har blivit en allt vanligare marknadsföringsstrategi. Tidigare forskning belyser att fenomenet autenticitet är en växande trend på sociala medier, vilket således är av intresse att studera vidare. LÄS MER