Sökning: "Byteskostnader"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet Byteskostnader.
1. Konsten att skapa engagemang och förtroende i konsultföretags kundrelationer : En kvalitativ studie om konsultföretag
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Forskningsfrågor:- Hur skapar konsultföretag förtroende i kundrelationer?- Hur skapar konsultföretag engagemang i kundrelationer? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsultföretag kan skapa och bevara relationer till deras kunder. Utifrån en teoretisk referensram vill vi identifiera hur konsultföretag arbetar med att skapa förtroende och engagemang till deras kunder och vad som leder till en långsiktig kundrelation. LÄS MER
2. BYTESKOSTNADER OCH MARKNADSMAKT : Estimering av bolånemarknadens byteskostnader och dess påverkan på marknadsmakt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/NationalekonomiSammanfattning : When consumers demand to change from one mortgage institution to another within a homogenous market, they tend to face both monetary and non-monetary switching costs. As a result, a consumer lock-in effect arises making it difficult and costly to change provider, which hamper the consumer mobility on the market. LÄS MER
3. Att lägga pussel utan alla bitar : En rättslig analys om svårigheterna i att definera en relevant produktmarknad för onlineplattformar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Den digitala ekonomin har medfört tillämpningssvårigheter för flera delar av den europe- iska konkurrensrätten, vilket inte minst gäller definitionen av en relevant produktmarknad. Marknadsdefinitionen skapar en ram för den konkurrensrättsliga analysen genom att identifiera dominanta marknadsaktörer. LÄS MER
4. Hur mycket kostar det egentligen att byta gym? En kvalitativ studie om byteskostnader inom gymbranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Bankbyte och dess förväntningar : en kvantitativ studie om bankkunders förväntningar vid ett bankbyte
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur kundernas förväntningar på användarvänlighet på bankers produktutbud och förväntningar på byteskostnader har påverkats av ett bankbyte eller komplettering av en bank till. Det är av vikt för banker att förstå kunders förväntningar då kundrörligheten har ökat de senaste åren, därav är det fler kunder som genomgår bankbyte eller kompletterar med en bank till. LÄS MER