Sökning: "C - Internationell ekonomi"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden C - Internationell ekonomi.

  1. 1. Kan etisk kultur och etisk medvetenhet förbättra revisorsobjektivitet? : En studie om etisk kultur, etisk medvetenhet och dess påverkan på revisorers objektivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jonas Glad; Madalina Ersson; [2015]
    Nyckelord :Ethical culture; ethical awareness; objectivity; auditing objectivity; audit.; Etisk kultur; etisk medvetenhet; objektivitet; revisionsobjektivitet; revision;

    Sammanfattning : Titel: Kan etisk kultur och etisk medvetenhet förbättra revisorsobjektivitet? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Jonas Glad och Madalina Ersson Handledare: Jan Svanberg Datum: 2015 – januari Syfte: Uppsatsen syftar till att klarlägga möjliga samband mellan etisk kultur, etisk medvetenhet samt objektivitet och har sin bakgrund i tidigare forskning inom respektive ämne. Vi undersöker om ´Etisk kultur´ påverkar ´Objektivitet´, om ´Etisk Kultur´ påverkar ´Etisk Medvetenhet´ samt om ´Etisk Medvetenhet´ påverkar ´Objektiviteten´. LÄS MER

  2. 2. Internt Kunskapsutbyte : Internt kunskapsutbyte inom internationella fastighetsmäklarföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Josefin Löflund Wikström; Sara Wennertorp; [2014]
    Nyckelord :Kunskap; Kunskapsutbyte; Kunskapshantering; Expansion; Internationell Expansion; Internationella Företag; Intern Kommunikation;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Internt kunskapsutbyte – Internt kunskapsutbyte inom internationella fastighetsmäklarföretag Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Josefin Löflund-Wikström & Sara Wennertorp Handledare: Pär Vilhelmson, Maria F. Malama och Ernst Hollander Datum: 2014-06 Syfte: Syftet med vårt arbete är att undersöka hur svenska tjänstebaserade företag på en internationell marknad skapar internt kunskapsutbyte mellan huvudkontor och lokalkontor. LÄS MER

  3. 3. Standardisering/anpassning som internationella marknadsföringsstrategier inom upplevelseindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Olga Gutman; Heiko Voeste; [2014]
    Nyckelord :experience industries; internationalization; marketing strategies; standardization; adaptation; marketing mix; offerings; upplevelseindustrin; internationalisering; marknadsföringsstrategier; standardisering; anpassning; marknadsföringsmix; erbjudande;

    Sammanfattning : Titel: Standardisering/anpassning som internationella marknadsföringsstrategier inom upplevelseindustrin Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Heiko Voeste och Olga Gutman Handledare: Akmal Hyder Datum: 2014 – 05 Syfte: Forskningen om upplevelseinriktade företags marknadsföringsstrategier anses vara otillräcklig, trots att denna industri tillhör den snabbt expanderande tjänstemarknaden. Vi valde därför att utföra denna forskning för att bidra till utvecklingen av teorin inom detta område. LÄS MER

  4. 4. Venture capital och lågkonjunkturens påverkan på Venture capital i Sverige

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Andersson; Daniel Ingelström; Patrik Östlund; [2009-01-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Venture capital investerar via fonder i nya, små och medelstora onoterade företag under en tidsbestämd period. Genom ett aktivt ägarengagemang tillför de kompetens, nätverk, ägarstyrning och kreditabilitet. Därigenom skapar de tillväxt inom portföljbolaget samt förutsättningar för en positiv avkastning via exit. LÄS MER