Sökning: "C humor"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden C humor.

  1. 1. Designing for Slapstick Comedy in Untitled Goose Game

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Axel Thomsen; [2021]
    Nyckelord :Video games; comedy; humor; slapstick comedy; game design; Data spel; komedi; humor; slapstickkomedi; speldesign;

    Sammanfattning : This thesis aimed to analyse slapstick comedy found in Untitled Goose Game by comparing it to early twentieth century slapstick comedy to answer the question of how Untitled Goose Game designed its slapstick comedy gags. Moments resembling classic slapstick were evaluated and tested by a formula synthesized from Charlie Chaplin’s Modern Times, a cornerstone of classicslapstick comedy, and slapstick theory. LÄS MER

  2. 2. Should We Craft For Laughter? What 2000+ Ted Talks Might Tell Us About the Use of Humor in Rhetorical Public Speaking

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Christofer Ljunggren; Linn Samuelson; [2020]
    Nyckelord :Public Speaking; Humor; Rhetoric; TED Talks; Effect Measuring;

    Sammanfattning : The concept of persuasion is a puzzle. So is the concept of humor. LÄS MER

  3. 3. Conversational Commerce : A Quantitative Study on Preferences towards AI-Fueled C-Commerce Platforms among Digital Natives in Sweden and Germany

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Felix Jan Kröger; Filip Johansson; [2019]
    Nyckelord :Conversational Commerce; E-Commerce; Chatbot; Instant Message; Voice Assistant; Artificial Intelligence;

    Sammanfattning : Background: E-commerce is widespread in today’s shopping routines and conversational commerce (CC) as an expansion, aims at integrating customers and businesses on a whole new level. Through the application of chatbots fueled by artificial intelligence, a more personal and individual way of remote shopping is offered. LÄS MER

  4. 4. Att vara rolig på någon annans bekostnad: varumärkesparodiers effekter på det avsändande varumärket

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hanna Holmström; Isa Widerståhl; [2013]
    Nyckelord :Brand parody; Brand attitude; Comparative advertising; Humor;

    Sammanfattning : A challenge faced by marketers is to make their products stand out in today's cluttered marketplace. Recently, a new approach to attract attention has been observed - brands communicating their products by making fun of other brands. LÄS MER

  5. 5. För patientens bästa : kommunikation mellan sjuksköterska och läkare

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS); Högskolan i Halmstad

    Författare :Malin Bokström; Malin Törnquist; [2011]
    Nyckelord :Communication; Physician; Patient Safety; Nurses; Kommunikation; läkare; patientsäkerhet; sjuksköterska;

    Sammanfattning : För att säkra patientsäkerheten krävs att kommunikationen mellan vårdpersonal främjas, de har visat sig att kommunikationen har ett samband med de misstag som sker i patientvården. Ett speciellt behov av vidare forskning på kommunikationen mellan sjuksköterska och läkare finns, detta för att professionernas kommunikation sinsemellan är en stor del av patientens vård och säkerhet. LÄS MER